انتقاد سناتور آمریکایی از دست داشتن واشنگتن در کشتار غیرنظامیان در یمن

سناتور آنگوس کینگ از همکاری آمریکا با عربستان در بمباران مراکز غیرنظامی در یمن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه اینترنتی سنای آمریکا، جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا بیست و ششم آوریل(ششم اردیبهشت) به ریاست جیمز اینهوف، سناتور جمهوریخواه از ایالت اوکلاهما با موضوع «بررسی بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2019» با حضور جیمز متیس وزیر دفاع، دیوید نورکوئیست معاون وزیر دفاع در امور مالی و جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برگزار شد.

آنگوس کینگ سناتور مستقل از ایالت مین از رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پرسید: «از شما درباره اوضاع یمن سوال شد. شما می گویید که ما پیشرفتهایی را شاهد بوده ایم و قضیه تغییرات فرهنگی (در نحوه حملات سعودیها به یمن ) است. اخیرا گزارشی منتشر شده است که بر اساس آن 3500 مدرسه در حملات هوایی سعودیها هدف قرار گرفته است. البته من نمی دانم این رقم درست باشد در هر حال چنین مسئله ای مطرح شده است. نگرانی من از این است که ما دخیل در چیزی باشیم که به عنوان فاجعه انسانی تلقی می شود. می توانید بگویید چه کنترل ها و محدودیتهایی را برای حملات سعودی قائلیم. ما چه تضمینهایی داریم که چنین اتفاقاتی نمی افتد؟»

دانفورد گفت:« همانطور که گفتم ما اصلا در آنچه که به آن زنجیره کشتن می گویم، دخیل نیستیم. »کینگ دوباره پرسید:« در عملیات اطلاعاتی و سوخت رسانی به جنگنده های سعودی دخیل هستیم و همکاری داریم. بنابراین ما در این مسائل دخیل هستیم. ما نمی توانیم بگوییم که نمی دانیم که آنها قرار است با سوختی که ما به جتهای جنگنده آنها می ریزیم چه کار کنند. از نظر من چنین چیزی قابل قبول نیست. ما می دانیم که اتفاقات خیلی بدی با مشارکت ما رخ می دهد. من امیدوارم در این خصوص شما خوب فکر کنید و پاسخ قابل قبولی به ما بدهید.» دانفورد در پاسخ گفت:« من کاملا نگرانیهای شما را درک می کنم و در این خصوص بعدا بیشتر توضیح خواهم داد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار