خطیب جمعه قم؛

عرضه کالای داخلی با برند خارجی خیانت است/برچیده شدن فقر از ویژگی‌های عصر ظهور است

آیت الله سعیدی گفت:برخی کالای داخلی را با برند خارجی به مردم عرضه می‌کنند،این افراد خائن هستند.

فروش کالای داخلی با برند خارجی خیانت است/برچیده شدن فقر از ویژگی‌های عصر ظهور استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله سعیدی،امام جمعه قم  در خطبه‌های این هفته ی نماز که در مصلای قدس برگزار شد،  با اشاره به سالروز میلاد منجی عالم بشریت و حضور پرشور مردم در جشن میلاد گفت: امیدواریم که جشن‌ها و موکب‌ها و پذیرایی‌ها مقدمه ای باشد که کام امام عصر(عج) را شیرین کنیم. اکنون که هزار و110  سال از میلاد امام عصر می‌گذرد و دیر یا زود ،جهانیان ندای اناء بقیه الله را از کنار کعبه خواهند شنید.

وی با اشاره به نامگذاری نیمه شعبان به عنوان روز سرباز گمنام گفت:مبارزه با تروریسم و تامین امنیت، مقابله با توطئه‌های دشمنان، مقابله با گروه‌ها و فرقه‌ها، مقابله با مفاسد اقتصادی و غیره از جمله ماموریت‌های وزارت اطلاعات به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در روایات از شیعیان خواسته شده که باید منتظر فرج امام زمان(عج) باشند، گفت: انتظار فرج یک وظیفه و عبادت است و شیعیان باید منتظر ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) باشد.

امام جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام عصر(عج) بیان کرد: حاکمیت مومنان و صالحان در زمان حکومت امام عصر(عج) محقق شده و در قرآن کریم نسبت به تحقق این امر وعده داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در عصر ظهور امنیت در دنیا حاکم می‌شود، تصریح کرد: حاکمیت عقل و قسط از دیگر ویژگی‌های عصر ظهور است. همچنین در عصر ظهور عقل‌ها و اخلاق مردم به مرحله کمال می‌رسد.

آیت الله سعیدی برچیده شدن فقر را از دیگر ویژگی‌های عصر ظهور بیان کرد و افزود: اصلاح در دین از دیگر شاخصه‌های حکومت جهانی امام عصر(عج) به شمار می‌رود.

وی  با بیان اینکه در حکومت امام عصر(عج) زمین برکات خود را سخاوتمندانه در اختیار مومنان قرار می‌دهد، اضافه کرد: بر اساس فرمایش امام صادق(ع) باید شیعه در عصر انتظار، منتظر باشد، ورع را حفظ کرده و نسبت به رعایت اخلاق اهتمام داشته باشد.

خطیب جمعه قم با اشاره به روز جهانی کارگر عنوان کرد: در این روز شاهد برخورد با کارگران در ترکیه و فرانسه بودیم و تظاهرات در فرانسه که مهد آزادی است به خاک و خون کشیده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش با تقدیر از مقام شامخ شهید مطهری گفت: این شخصیت والا مقام با ابزار منطق و استدلال به افشاگری در خصوص خط نفاق و تبیین اسلام ناب پرداخت و یاد همه معلمانی که در طول تاریخ اسلامی حق بزرگی بر گردن ما دارند را گرامی می‌داریم.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز هفته بهداشت و نکوداشت مساجد اشاره کرد و افزود: مسجد در فرهنگ اسلامی از لحاظ تنوع کارکرد نهادی کم‌نظیر است و مساجد علاوه بر جنبه عبادی دارای کارکردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده و باید نسبت به تکریم مساجد اهتمام داشت البته در تکریم و نظافت مساجد نباید منتظر اقدام یک نهاد خاص باشیم.

امام جمعه قم  با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در کشور بیان کرد: کتاب نباید تنها زینت بخش منازل و کتابخانه‌ها باشد بلکه باید زینت بخش دل و جان ما باشد.

وی توجه به کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی را یکی از ضرورت‌های کشور دانست و تصریح کرد: کارآفرین‌ها باید در جامعه بیشتر موردتوجه قرارگرفته و برای استفاده از تولید کالای ایرانی تبلیغ بیشتری شود،

امام جمعه قم با تاکید بر اهتمام ویژه برای حمایت از کالای ایرانی با ابراز تاسف از این که  برخی کالای داخلی را با برند خارجی به مردم عرضه می‌کنند،گفت: افرادی که مرتکب چنین عملی می شود خیانتکار به مردم و کشور هستند.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون