دولت و مسئولان باید به حمایت از تولید داخلی بپردازند/حجاب از ضروریات اسلام و قانون کشور است

آیت‌الله اعرافی گفت:دولت و مسئولان باید به حمایت از تولید داخلی بپردازند و به فکر بازکردن گره‌های مشکلات اقتصادی باشند.

دولت و مسئولان باید به حمایت از تولید داخلی بپردازند/حجاب از ضروریات اسلام و قانون کشور استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت میلاد امام علی(ع) اظهار کرد: زندگی امام علی(ع) بسیار پرفراز و فرود بوده و از اجزای بسیار متمایز ولی دارای هدف مشترک تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از ائمه نقش‌های خاصی به تناسب عصر و زمان خود ایفا کرده است، بیان کرد: همه این نقش‌ها معطوف به یک هدف و آرمان بزرگ الهی بود؛ اگر حضرت علی(ع) را با سایر ائمه مقایسه کنیم زندگی ایشان گویا جامع همه ادواری است که در آینده هر امام در آن به ایفای نقش می‌پردازد.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام علی(ع) در 13 سال پایه ریزی ارکان اسلام در کنار پیامبر(ص) بیش از همه درخشید، افزود: علی(ع) در کنار پیامبر(ص) در همه شرایط مجاهدانه در کنار پیامبر ایستاد و در همه اوقات جانفشانی کرد و با مجاهدت، شمشیر، عقل و حکمت بی نظیر ایشان در کنار پیامبر(ص) نقشی بزرگ در بنیان گذاری نخستین حکومت اسلامی ایفا کرد.

وی گفت: این سردار مجاهد بعد از رسول خدا با فتنه‌ای بزرگ مواجه شد و رسالت خود را در تبیین حقایق انجام داد و دوره طولانی از صبر و سکوت را در پیش گرفت و حکمت و دانش خود را به نمایش گذاشت و زمانی که سن ایشان به کمال رسیده بود به حاکمیت رسید.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه حاکمیت علی(ع) بسیار نمونه بود، افزود: ایشان همه نقش‌های ائمه اطهار در دوره بیش از 200 ساله را در دوره عمر خود تجربه کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: همه مذاهب و فرق اسلامی جز برخی کج اندیشان که اقلیت محدودی را تشکیل می‌دهند در برابر شکوه و عظمت امام علی(ع) متواضع بوده و همه نسبت به بزرگی و عظمت ایشان معترف هستند.

وی  با تاکید بر اینکه امام علی(ع) نمونه بارز انسان کامل است، یادآور شد: قهر و مهر در علی(ع) در اوج بود و انواع صفاتی که در افراد دیگر جداگانه به کمال می‌رسد همه در وجود امام علی(ع) جمع شده است.

آیت الله اعرافی زهد و پارسایی ایشان را مورد توجه قرار داد و گفت: ایثار و فداکاری علی(ع) تا آنجاست که به جای پیامبر در بحرانی ترین شرایط می‌خوابد و همه سختی‌ها را در راه اسلام به جان می‌خرد.

وی اضافه کرد: شجاعت علی(ع) بسیار بی‌نظیر است و ایشان در هیچ جنگ و رزمی به دشمن پشت نکرد و در جنگ‌ها و غزوات پیشرو بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه آن رزمنده مجاهد در نیمه شب اوج نیایش و بندگی را در پیشگاه خداوند به جا می‌آورد، افزود: علی(ع) عدل مجسم بود و از هیچ چیزی نهراسید و فتنه‌ها را خاموش کرد.

همه نیازهای مردم در سایه حکومت کوتاه علی(ع) تامین شده بود و ایشان تئوری جامع حکومت و ولایت را تبیین کرد و زیباترین نظریه اداره جامعه در کلمات امام علی(ع) ترسیم شده است.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه با تقدیر از همه دستگاه‌هایی که در ایام نوروز در خدمت رسانی به زائران تلاش داشتند گفت: از اقداماتی که برای کاهش تلفات جاده‌ای انجام شده است، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی 12 فروردین روز جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: باید 40 سالگی جمهوری اسلامی جشن گرفته شده و البته باید این سال‌ها مورد بازنگری و آسیب شناسی قرار گیرد. ملت در طول این سال‌ها از بحران‌های بزرگی عبور کرده است و کسی باور نمی کرد که امت اسلامی بتواند 40 سال در برابر این امواج طوفانی مقاومت کند.

امام جمعه قم اضافه کرد: امروز همه ستمکاران عالم برای زدن ضربه‌های سهمگین به نظام اسلامی جمع شده‌اند و در چنین شرایطی به حضور آگاهانه همه ملت در عرصه نیاز داریم تا از بحران‌های جدید عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه معاندان، جریان نفاق و ارتجاع منطقه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی متحد شده‌اند، افزود: تحریم‌های سنگین و مستمر، ضربه‌های اقتصادی، بزرگنمایی مشکلات و کوچک سازی خدمات نظام اسلامی، ضربه زدن به محور ولایت و امامت و... از جمله این توطئه‌ها بوده است.

آیت الله اعرافی  به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نظریه مطرح شده از سوی رهبری شامل عناصر مهمی از جمله مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بدون هیچ رودربایستی است. اشرافی گری، اسراف و ویژه خاری زیبنده نظام اسلامی نیست و همه باید در برابر این فسادها ایستادگی کنند.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا است و باید به ملت تکیه کرد و روابط خود را با کشورهای مختلف گسترش داد.

خطیب جمعه قم مبارزه با قاچاق را مورد توجه قرار داد و افزود: رهبری در طول سال‌های اخیر بارها مسئله اقتصاد را مورد تاکید قرار داده‌ و امسال نیز حمایت از تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار دادند. مبارزه با قاچاق و توسعه خرید و فروش کالاهای داخلی می‌تواند اقتصاد را نجات داده و اشتغال را گسترش دهد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه از فروشندگان و تجار انتظار است که به عرضه کالاهای داخلی بپردازند بیان کرد: دولت و مسئولان باید به حمایت از تولید داخلی بپردازند. البته مسئولان باید برنامه عملی دقیق و رتبه بندی شده داشته باشند. وظیفه مسئولان و دولت بسیار حساس است و امیدواریم که مسئولان کمتر به حواشی بپردازند و به فکر بازکردن گره‌های مشکلات اقتصادی باشند.

انتهای پیام/ش

سخنرانی آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار