لزوم حمایت از تولیدات داخلی

امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات داخل، گفت: توسعه اشتغال و رفع بیکاری نیازمند حمایت از کالای ایرانی است.

لزوم حمایت از تولیدات داخلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه محصولات ایرانی اظهار داشت: به‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها و همه‌ مشکلاتی که مستکبران ایجاد می‌کنند اما تولیدات داخلی که در این نمایشگاه عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و باید در مقابل نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرود آورد و به همین دلیل باید دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیاست، بوسید.

وی اضافه کرد: درست است که برخی از کالاهای داخلی آن کیفیت و توان رقابتی لازم را ممکن است فعلا نداشته باشند اما اگر حمایت همه جانبه و با تعصب در جامعه وجود داشته باشد قطعا در آینده نزدیک به آن درجه مطلوب خواهند رسید.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: اگر حمایت ها و پشتیبانی‌های لازم از کالای ایرانی صورت نگیرد نه اشتغالی بوجود می آید، نه کالایی تولید می شود و نه کیفیتی افزایش می یابد.

وی گفت: کشورهای جنوب شرق آسیا مانند کره و ژاپن توسعه و پیشرفت خود را با همین روش شروع کردند با یک اراده و یک تعصب ملی از کالای داخلی خود حمایت کردند و سالها هم سختی کشیدند اما بالاخره به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنند.

زاهددوست بیان کرد: اگر مردم با توجه به ثمرات بلندمدت گرایش به سمت مصرف تولیدات داخلی، از خرید و مصرف کالای خارجی دارای مشابه داخلی اجتناب کنند روند بهبود وضعیت اقتصادی را شاهد خواهند بود.

وی ادامه داد: امروز هم تاکید رهبر معظم انقلاب این است که هم باید از کالاهای داخلی حمایت شود و هم تولید کنندگان کالای ایرانی باید کیفیت این کالاها ارتقا یابند. رهبر عزیز انقلاب فرمودند حمایت از کالای ایرانی، حمایت از نیروی کار و تولید داخل است و این حمایت، بر عهده‌ی مسئولان امر و همچنین مردم است.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: یکی از نتایج حمایت از کالای ایرانی این است که مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه‌ اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را نیز در بخش‌های مختلف تولید فراهم خواهد کرد. از نگاه رهبر معظم انقلاب یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه‌های مقابله با طراحی اقتصادی دشمنان حمایت از کالای ایرانی است زیرا آنان متوجه شده‌اند که در جنگ سخت و نظامی به نتیجه نخواهند رسید.

خروج از برجام اثبات بی‌اعتباری آمریکا است

وی با اشاره به زمزمه احتمال خروج آمریکا از برجام اضافه کرد: ترامپ بازی دیگر پسابرجامی را آغاز کرده و به خیال خود می خواهد با ابزار فشار و تهدید تعهدات بیشتری را بر ایران تحمیل کند.

زاهددوست ادامه داد: آمریکا از دو دهه قبل برای مهار و براندازی نظام اسلامی، تضعیف ابزارهای اقتدار کشورمان را در دستور کار دارد گاهی انسجام ملی را هدف قرار می دهد و اقتصاد داخلی ما را تضعیف می‌کند و گاهی هم خدشه به توان دفاعی (موشکی) یا نفوذ منطقه‌ای و فناوری هسته‌ای که مظهر اقتدار کشور ما هستند را در دستور کار خود قرار می دهند.

وی گفت: در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر تعهدات خود در مورد برجام تأکید می کند، اما متاسفانه آمریکایی ها با بهانه‌های واهی از اجرای تعهدات خود طفره می‌روند.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: خروج از برجام طرح کشورهایی است که احساس خسارت و شکست در برابر راهبرد نظام اسلامی می‌کنند. در شرایطی که همه دنیا می دانند که نقض عهد از سوی طرف مقابل به‌ معنای پایان اعتبار سیاسی برای آمریکا و عزت روز افزون و پیروزی برای ایران در عرصه بین المللی خواهد بود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت خود و اعتماد سازی به دنیا و هم‌چنین اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا مذاکره کرد لذا چنانچه آمریکا از برجام خارج شود، به همه دنیا ثابت می شود جمهوری اسلامی ایران در اثبات ادعای خود موفق بوده، ضمن آن‌که بی‌آبرویی و اعتبارزدایی آشکار برای دستگاه دیپلماسی آمریکا و غرب خواهد بود.

انتهای پیام/م

توسعه اشتغال و رفع بیکاری نیازمند حمایت از کالای ایرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.