امام جمعه بندر ریگ گفت: آموزش کلید همه فضیلت‌هاست و معلم کلید آموزش و در خط مقدم اصلاح جامعه قرار دارد.

معلم در خط مقدم اصلاح جامعه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش صبح امروز به مناسبت سال‌روز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز استاد، در مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه اظهار داشت: روشن‌گری در زمان شهید مطهری به وجود آمد و از جمله کسانی که فضای خالی بین حوزه و دانشگاه را پر کرد، شهید مطهری بود که توانست  قرائت جدید از دین بیان کند.

 وی با اعلام این که به واسطه شهید مطهری خیل عظیمی از دانشجویان و جوانان به سمت دین کشیده شدند، افزود: اساس کار معلم با انبیاء یکسان است و دلیل آن تجلی هادی‌بودن خداست چرا که هم نبی و هم معلم برای روشن‌گری هستند و با این نور و آگاهی و حرکت‌های انبیاء، هدایت انسان انجام می‌شود.

امام جمعه بندر ریگ تصریح کرد: حوزه عملکردی معلم عقلی است و  وقتی این عقل و پیامبر درونی با هم، هم صدا شوند، انسان از جعل و تاریکی خارج می‌شود و لذا  کار معلم کار خدایی و از جنس کار پیامبران است.

وی نقش معلم را در آینده کشور غیرقابل انکار دانست و  ادامه داد: آموزش کلید همه  فضیلت‌ها از جمله رسیدن به خداست و معلم کلید آموزش و در خط مقدم اصلاح جامعه قرار دارد.

هاشمی‌منش تاکید کرد: امروز طلاب حوزه‌های علمیه هم باید ورع داشته باشند و هم نسبت به مردم احساس مسئولیت و در برابر شبهات روشنگری کنند.

مدیر حوزه علمیه گناوه ضمن تبریک میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید دانشمند استاد مطهری و تبریک روز استاد و معلم گفت: آموزش و یاددادن، از صفات خداوند سبحان است و خداوند، این ویژگی را به انبیاء و اولیای پاک خود عنایت فرموده است تا مسیر هدایت را به بشریت بیاموزند.

وی افزود: تعلیم و تربیت، به صورت یکی از سنت‌های زیبا و بی‌بدیل آفرینش است و تعلیم و تعلم، مائده‌ای آسمانی است و خداوند که خود اول و آخرین معلم است به انسان هدیه فرموده است و از زلال وجود استاد و معلم است که در برهوت نادانی نهال‌های تشنه دانش سیراب می‌شوند. 

سیده زهرا موسوی‌نسب  عنوان کرد: نبی مکرم‌اسلام(ص) می‌فرمایند : «در میان صدقه‌هایی که مردم می‌دهند، هیچ صدقه‌ای ارزنده‌تر از یاددادن علم و دانش نیست» و همچنین فرموده‌اند :« مَن تَعَلَّمتَ مِنهُ حَرفا صِرتَ لَهُ عَبدا ؛ از هر کس که حرفى آموختى، بنده او شده‌اى .»

وی ادامه داد: امیدوایم خداوند به عمر و تلاش و کسب معلمان و اساتید برکات و خیرات سرازیر و ظهور بزرگ‌معلم هدایت‌گر بشریت را نزدیک فرماید.

انتهای پیام/م

آموزش کلید همه فضیلت‌هاست

برچسب ها: جوانان ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.