معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه شیراز

برگزیدگان هشتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هشتمین جشنواره استانی «فیلم کوتاه شیراز» پس از چهار روز برگزاری و ۸۰ اکران از ۴۰ فیلمی که به این جشنواره راه یافته بود با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: این جشنواره در ۴ بخش داستانی با ۱۸ اثر، مستند با ۸ اثر، تجربی با ۶ اثر و انیمیشن با ۸ اثر برگزار شد که جایزه بهترین فیلم در بخش تجربی به «اتیکت» امیر لشکری و تقدیر در این بخش به «دوئت» علی لاوری منفرد رسید.

بر اساس این گزارش، در بخش مستند هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته عنوان بهترین ندانستند و تقدیر این بخش به فیلم «جنس سوم» از اصغر برقه و احسان اطمینان و «دوسر برد، دو سر باخت» آزاده مسیح‌زاده رسید.

در بخش انیمیشن عنوان بهترین فیلم به «چشم‌انداز خالی» از علی زارع قنات نوی رسید و «والی بال» اثر کاوه سیستانی نیز شایسته تقدیر شناخته شد. در بخش داستانی عنوان بهترین فیلم به «مادر مرده» اثر حامد نجابت رسید و «آخر هفته» وحید بمانی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

هیات داوران این جشنواره جایزه خود را به «بابا بزرگ» اثر محمدحسن‌زاده اعطا کردند و جایزه بهترینکارگردانی به خاطر مینیمالیسم در طراحی و اجرا به «بازمانده» اثر فرزاد قبادی‌نژاد و جایزه بهترین متن به دلیل طراحی روایتی چند لایه و متداخل در متن جاری زندگی به «درگذشته» اثر نگین امین‌زاده اعطا شد.

در مجموع ۱۹۲ اثر برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده بودند که ۱۳۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و پس از بازبینی حدود ۴۰ اثر برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند.

شرکت‌کنندگان از شهر‌های مختلف استان فارس از جمله شیراز، ممسنی، کازرون، مرودشت و لامرد بودند.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار