انتقال هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز به اردیبهشت ۹۷

هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز در اردیبهشت ماه ۹۷ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی سینا آزری رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه شیراز با اشاره به تغییر تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کوتاه شیراز، گفت: پیش از این تاریخ برگزاری جشنواره ۶ تا ۱۰ اسفندماه بود که به دلایلی این تاریخ به اردیبهشت ماه ۹۷ موکول شده است.

وی افزود: ترافیک زیاد برنامه‌های فرهنگی در اسفندماه و انتخاب زمانی که فضای مناسب‌تری برای دیده شدن جشنواره و فیلم‌ها و انتخاب داورانی که سبب رشد و پویایی فیلم کوتاه و جشنواره شوند، دلیلی برای تغییر زمان برگزاری جشنواره بود.

آزری، از ارسال ۱۹۲ فیلم به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: پس از بازبینی آثار توسط هیئت انتخاب، ۴۰ فیلم وارد جشنواره شد که در قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی هستند.

دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز از رشد ۴۰ درصدی افزایش ورودی فیلم‌ها خبر داد و اعلام کرد: فیلم‌های برگزیده افزون بر جوایز در کنار نقد، امکان پیشرفت در جشنواره کشوری را خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۵ نفر هیئت انتخاب هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز را تشکیل می‌دهند که نسبت به ظرفیت سالن نمایش و کیفیت فیلم‌ها انتخاب شده است.

آزری با بیان اینکه پیشبینی شده جشنواره در ۳ روز و یک روز اختتامیه انجام شود اعلام کرد: در تلاشیم هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز، ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت سال آینده برگزار شود.

وی بیان کرد: تمام سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی جدید ابراز تمایل کردند که در این جشنواره به یاری ما بیایند افزود: این امکان وجود دارد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، جشنواره را در پردیس‌های تازه تاسیس برگزار کنیم.

محسن مقدم نایب رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز هم در خصوص برنامه‌های جنبی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه گفت: نشست‌های تخصصی در خصوص سینمای مستند با موضوع گفتگو در سینمای مستند، کارگاه بازیگری برای افزایش کیفیت بازی در سینمای شیراز و استان به همراه نشست‌های تکمیلی هیئت داوران در این دوره در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: علاقمندان و فیلمسازان راه یافته به جشنواره می‌توانند اخبار تکمیلی و موثق را از پایگاه اینترنتی Ssfa.ir دنبال کنند.

مقدم با بیان اینکه تلاش می‌شود جشنواره هشتم پیشرفت داشته باشد، افزود: سعی می‌کنیم حداقل استاندارد‌ها را لحاظ کنیم، زیرا بعد از جشنواره ما جشنواره‌های مطرحی مانند فیلم کوتاه تهران و سینما حقیقت در راه است.

نایب رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز تصریح کرد: در این صورت آثار هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز شانس بیشتری را برای حضور در جشنواره‌های کشوری خواهند داشت.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره « فیلم کوتاه شیراز» به اردیبهشت ۹۷ موکول شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار