ترامپ: دوست دارم با «رابرت مولر» گفتگویی داشته باشم

دونالد ترامپ اعلام کرد دلش می‌خواهد با مسئول تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفتگو کند، اما در صورتی که با او عادلانه رفتار شود.

ترامپ: دوست دارم با «رابرت مولر» گفتگویی داشته باشمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در گفتگو با خبرنگاران کاخ سفید اعلام کرد دلش می خواهد با «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا گفتگو کند؛ اما در صورتی که با او عادلانه رفتار شود.

وی در این خصوص گفت: «من دوست دارم با او صحبت کنم. واقعا دوست دارم؛ اما باید ببینم که با من عادلانه رفتار می شود. هیچکس بیشتر از من چنین چیزی را دوست ندارد. من دوست دارم صحبت کنم چون ما کار اشتباهی انجام نداده ایم.

دونالد ترامپ همچنین در بخش دیگری از صحبتهایش از تیم «رابرت مولر» به خاطر «پیگیری توهمات» --واژه ای که ترامپ به طور معمول برای اشاره به تحقیقات مولر به کار می گیرد-- انتقاد کرد و گفت که تیم او با دموکراتها تشکیل شده است و او (مولر) از سوی باراک اوباما به عنوان مدیر اجرایی اف بی آی انتخاب شده بود.

رابرت مولر در ماه مه سال گذشته میلادی به عنوان مسئول رسیدگی به پرونده ارتباط اعضای تیم دونالد ترامپ با مقامات روس انتخاب شد. از زمانی که رابرت مولر تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را آغاز کرده است، بسیاری از مشاوران ترامپ به ارتباط با مقامات روس اقرار کرده اند. از جمله این افراد می توان به «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ترامپ، «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ و «پال منافورت»، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اشاره کرد.

این درحالیست که ترامپ این اعلام جرم ها را «اخبار جعلی» خوانده و تلاش کرد موضوع را به سمت «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و ارتباط وی با روس‌ها تغییر دهد. رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم در یک مصاحبه اعلام کرده بود اگر رابرت مولر همه موارد را عادلانه بررسی کند، بی‌گناهی وی در این پرونده ثابت خواهد شد.

این درحالی است که مسکو تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است. دونالد ترامپ هم پیشتر گفته بود که اگر چنین اتفاقی افتاده، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باید مانع آن می شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار