رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد گفت: شهورندان یزدی به دلیل کم آبی و کاهش کشت سبزیجات، در سال جاری افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تجربه خواهند کرد.

 رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:شهروندان یزدی  به دلیل خشکسالی و کاهش کشت سبزیجات،  در سال جاری افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تجربه خواهند کرد.

حسین مشرف افزود: با توجه به اینکه میوه‌ها در میدان به فروش می‌رسد، نرخ آن مشخص است و مغازه‌دار باید فاکتور بگیرد و در مغازه ۳۰ درصد طبق فاکتور سود آن را حساب و میوه به مردم عرضه کند.

وی ادامه داد: هندوانه کیلویی ۲۰۰ تا ۴۰۰، شمام و طالبی ۵۰۰ تا هزار، سیب‌درختی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، پرتقال دو هزار تا ۳۵۰۰، موز پنج هزار تا ۶۵۰۰، گوجه‌سبز دو هزار تا ۱۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد قیمت حداکثر و حداقل سبزی‌ها و صیفی‌جات موجود در بازار را این‌گونه اعلام کرد: پیاز ۵۰۰ تا هزار، باقلا بیرونی ۷۰۰ تا هزار و ۱۵۰، کدومسمایی ۵۰۰ تا هزار، خیار سبز یزدی هزارتا هزار و ۵۵۰، خیار سبز گلخانه‌ای ۷۰۰ تا هزار و ۳۰۰، خیار سبز اصلاحی هزارتا هزار و ۹۰۰، لوبیا سبز دو هزار و ۷۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰، هویج ۶۰۰ تا هزار، بادمجان یزدی هزارتا دو هزار و ۵۰۰، بادمجان معمولی هزارتا هزار و ۵۵۰، خیار سبز رسمی هزار و ۲۰۰ تا دو هزار، گوجه ۵۰۰ تا هزار و ۱۵۰، سبزی‌خوردن هزار و ۷۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰، سبزی خورشتی هزارتا هزار و ۵۵۰، فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای هزارتا دو هزار، فلفل دلمه‌ای معمولی ۵۵۰ تا هزار و ۵۵۰، کاهو دو هزار و ۲۰۰ تا سه هزار، کلم‌برگ ۳۰۰ تا ۶۰۰، کلم قرمز ۵۰۰ تا ۸۵۰ و کلم برو کلی ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تومان است.

مشرف گفت: در سال جاری کالای اساسی به‌مانند میوه و سبزی‌ها فراوان است و گرانی نرخ نداریم.

وی بیان داشت :با توجه به صادرات کاهو و خسارت ناشی از سرما و تگرگ به این محصول در ورامین، کاهو در بازار کم شده است.

انتهای پیام/ی

قیمت سبزیجات در بازار یزد افزایش میابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار