واعظ مهدوی خبر داد

بیمه شدن 60 هزار زن روستائی و عشایر

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از بیمه شدن 60 هزار زن روستائی و عشایر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بهزیستی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مددجویان زن تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر سکنه زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

در این مراسم محمدرضا واعظ مهدوی، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: نظام رفاه اجتماعی دارای سه سطح حمایتی، بیمه‌ای و تکمیلی است. در سطح حمایتی افرادی نظیر معلولان، معتادان، زنان بی سرپرست یا بد سرپرست، مهجوران، کودکان یتیم، سالمندان و نظایر آن‌ها که نمی‌تواند شرایط اولیه زندگی را برای خود برقرار کنند، باید از خدمات دولت بهره‌مند شوند که این امر بر عهده سازمان‌هایی نظیر بهزیستی و کمیته امدام امام خمینی(ره) قرار دارد و جزء وظایف ذاتی دولت به شمار می‌آید.

وی افزود: سطح دوم از نظام رفاه اجتماعی شامل بیمه‌های پایه می‌شود که برای نیروی کار و افراد شاغل است. این بیمه نوعی پس انداز نیروی کار برای آینده و دوران سالمندی یا از کارافتادگی است. در این سطح ۴ خدمت شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و درمان می‌شود. در این سطح دولت تلاش می‌کند به صورت محدود بخشی از هزینه‌های استفاده از این خدمات را به بیمه شدگان بپردازد تا نیروی کار از حداقل سطح رفاه اجتماعی برخوردار باشد.

واعظ مهدوی در مورد سطح سوم نظام‌های رفاه اجتماعی گفت: سطح سوم مربوط به افرادی است که می‌خواهند از خدماتی بالاتر از سطح حداقل رفاه بهره‌مند شوند. هزینه استفاده از این سطح برعهده افراد است و دولت تنها حمایت حقوقی در این بخش ارائه می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در مورد تفاهم نامه صندوق و سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی متولی بخش مهمی از سطح اول نظام رفاه اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر متولی بخشی از سطح دوم نظام رفاه اجتماعی است.

وی تاکید کرد: از آن جایی که درآمد روستائیان نصف میانگین درآمد شهرنشینان است و در خود روستا‌های کشور نیز ما شاهد تفاوت ۳۲۴ درصدی درآمد مابین روستا‌های سیستان و بلوچستان با برخی از مناطق هستیم، ما متولی بیمه کردن روستائیان و عشایر با پرداخت حق بیمه کارفرمایی از سوی دولت هستیم.

واعظ مهدوی افزود: ارتباط صندوق بیمه اجتماعی با سازمان بهزیستی ارتباطی تنگاتنگ است. هدف ما توانمندسازی بجای حمایتگری است؛ بنابراین براساس این تفاهم نامه که به امضا رسید، زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی که توانمند شده و دارای درآمد شده اند تحت پوشش خدمات بیمه اجتماعی ما قرار می‌گیرند. به این ترتیب این افراد با استفاده از خدمات صندوق ما دیگر نیازی به پوشش تامین اجتماعی نخواهند داشت و این هزینه‌های کارفرمایان روستایی را کاهش و حاشیه سود آنان را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این اقدام را یک گام مهم برای اجرای استراتژی نظام رفاه اجتماعی و خروج از نظام مستمری بگیری و ورود به نظام بیمه‌ای مددجویان سازمان بهزیستی دانست و گفت: افرادی که در نظام بیمه‌ای قرار می‌گیرند دارای عزت بیشتری هستند و در جستجوی حقوق مادی و معنوی بیشتر برای خود خواهند بود.

وی با اشاره به تفاهم نامه قبلی صندوق و کمیته امداد امام خمینی (ره) و این تفاهم نامه گفت: با این اقدامات تلاش داریم بخش‌های مختلف نظام جامع رفاه اجتماعی کشور را تکمیل کنیم.

واعظ مهدوی گفت: براساس این تفاهم نامه حق بیمه زنان مددجو از سوی سازمان بهزیستی و حق بیمه دولت را صندوق بیمه اجتماعی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

60 هزار زن روستائی و عشایر بیمه می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار