خواجه امیری از کتاب خود رونمایی کرد

كتاب «ایرج، نابغه آواز ایران» با حضور ایرج خواجه امیری در سرای اهل قلم تهران رونمايی شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رونمایی و جشن امضای كتاب «ایرج، نابغه آواز ایران» روز جمعه ١٤ اردیبهشت با حضور ایرج خواجه امیری در سرای اهل قلم تهران برگزار شد.

امیر اسماعیل آذر و امیراعلا عدیلى در این نشست تخصصی به عنوان سخنران با همراهی شاگرد ایرج امیر احسان فدایی (خواننده) و عرفان عدیلی (ترانه سرا و آهنگساز) حضور داشتند. در این جلسه استاد ایرج برای میهمانان چند خط آواز هم خواندند.

امیراعلا عدیلی و محمدعلی خورشید دوست به واسطه علاقه زیادی كه خودشان به صدای استاد آواز ایران داشتند این كتاب را به رشته تحریر درآوردند و انتشارات طراحان هنر و انتشارات چهار حوض مسئولیت نشر این اثر را به عهده داشتند.

كتاب «ایرج، نابغه آواز ایران» سه فصل دارد كه در هركدام از آن ها به ترتیب زندگی شخصی، گفت و گوها و تحلیل آوازهای استاد ایرج خواجه امیری می پردازد.

همچنین در این کتاب در باب مکتب موسیقی اصفهان، خلاقیت در آثار آوازی و رازهای افسانگی ایرج مقالاتی ارائه شده‌است.

یكی از نكات جالب كتاب گوش كردن به آوازها و ترانه هاست. به این صورت كه در کنار هر یک از تصنیف‌ها و آوازهای ایرج در این کتاب، یک کد QR قرار دارد که خواننده کتاب با اسکن آن توسط گوشی همراهش می‌تواند همزمان با دسترسی به لینک‌های آثار در اینترنت آنها را همزمان با خواندن تحلیلشان بشنود.

نویسندگان اثر که هر دو از علاقه‌مندان به صدای ایرج بوده‌اند معتقدند: «ایرج آوازخوانی است که چنان کارنامه درخشانی از خود به‌جا گذاشته که تا سالیان دراز قابل تکرار نخواهد بود.»

بخش تحلیل های آوازی به طورکلی جنبه آموزشی دارد و خواننده می‌تواند با خواندن آن‌ها ضمن گوش کردن به آوازها از طریق اسکن QRکدها با گوشی همراه به مضمون اصلی این آثار هنری پی ببرد. این قسمت بخش مهمی از کتاب را از نظر نوآوری تشکیل می‌دهد و مخاطبین می‌توانند سطح دانش خود را از نقطه نظر شناخت ردیف‌های مهم آواز اصیل ایرانی ارتقاء ببخشند. در واقع این کتاب آموزشگاه آواز سیار است.

یکی از نویسندگان کتاب «ایرج نابغه آواز ایران» با بیان اینکه این کتاب زیرنظر استاد ایرج نگاشته شده‌است، اضافه کرد: جزء به جزء مراحل نگاشتن کتاب با تأیید استاد ایرج بوده‌است و حتی او یک دستخط نیز برای کتاب برایمان ارسال کرد که در صفحه نخست کتاب به چاپ رسیده‌است. مهسا حیدری نماینده انتشارات چهارحوض بعد از جلسه به خبرنگاران این اعلام كرد كه در صدد هستیم با تجربیاتی كه برای نشر كتاب «ایرج نابغه آواز ایران» به دست آورده ایم به زودی بتوانیم كتاب یكی دیگر از نوابغ آوازی كشورمان را منتشر كنیم وی خاطر نشان كرد اقداماتی هم در این راستا صورت گرفته است.

علاقه مندان برای خرید كتاب ایرج نابغه آواز ایران در روزهایی كه تنور نمایشگاه كتاب تهران هم حسابی گرم و پرشور است می توانند به راهروی ٧، غرفه ٥ شبستان مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.