استاندار لرستان از بهره برداری ۷۰ کیلومتر از آزادراه خرم آباد اراک امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خادمی استاندار لرستان  گفت: قرارگاه خاتم یک ظرفیت بزرگ در کشور است که مباحث توسعه اقتصادی و اجتماعی را دنبال می‌کند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از طرح های عمرانی و اقتصادی در استان که در حال اجراست و یا به بهره برداری رسیده حاصل فعالیت‌های این مجموعه بزرگ است.

استاندار لرستان با اشاره به محرومیت و عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان بر مساعدت همه جانبه دولت و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: طرح هایی که در استان در دست اجرا هستند، پیشرفت خیلی خوبی دارند و در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ نفر نیرو اشتغالزایی داشته که برای استان بیکاری مانند لرستان، عدد قابل توجهی است.

وی بزرگترین مشکل سد بختیاری را در سال گذشته بحث فاینانس عنوان کرد و گفت: در شورای عالی اقتصاد این بحث مطرح شد و به تصویب رسید.

خادمی با اشاره به سد معشوره افزود: با وجود مشکلات زیادی که این سد داشت با همکاری قرارگاه خاتم چراغ این طرح خاموش نشد.

وی با بیان اینکه منابع سد معشوره از محل مشارکت بخش عمومی و خصوصی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل این سد تخصیص آب بود که پس از پیگیری توانستیم با تخصیص ۱۰۰ میلیون مترمکعب این مشکل را حل کنیم. امیدواریم با تلاش دست اندرکاران این طرح وارد مدار شود.

مقام ارشد استان با اشاره به طرح راه‌آهن لرستان و با بیان اینکه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: از تهاتر فولاد خوزستان ۳۸۰ میلیارد تومان آن جذب شده و امسال باید تلاش کنیم این طرح را در پیوست قرار دهیم تا بتوانیم برای آن منابع تعریف کنیم.

وی ادامه داد: امسال قرار است ۷۰ کیلومتر از آزادراه استان را به بهره‌برداری برسد.

استاندار لرستان تاکید کرد: طرح زیرگذر بهارستان به یک مسئله برای استان تبدیل شده که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کرد.

انتهای پیام/م

بهره برداری ۷۰ کیلومتر از آزادراه خرم آباد اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.