حافظان قرآن بیت الاحزان فارس به ۲ هزار نفر خواهند رسید/ فعالیت ۵۰ مرکز در شعب بیت‌الاحزان ویژه خواهران

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد حافظان قرآن کریم تربیت شده در این مجموعه تا پایان تابستان به ۲ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در نشست خبری فعالیت‌های قرآنی موسسه بیت الاحزان گفت: فعالیت این موسسه از سال ۷۵ شروع شده و امروز بیش از ۱۸۰ شعبه و ۱۳ مرکز شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم، ۱۰۰ مهدکودک و یک حوزه علمیه قرآن محور را تحت پوشش دارد.

وی افزود: در ۲۲ سال فعالیت این مجموعه ۱۷۰۰ حافظ قرآن تربیت شده اند که میانگین سنی ان‌ها از ۱۴ تا ۲۲ سال بوده است.

حجت الاسلام شاهسونی ادامه داد: پیش‌بینی ما تا پایان تابستان سال جاری این است که تعداد حافظین قرآن این مجموعه به ۲ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ثبت‌نام این طرح به شکل تخصصی هر ساله در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و پس از طی مراحل گزینش، مصاحبه و شرکت در دوره آزمایشی نیرو‌های داوطلب جذب مراکز شبانه‌روزی می شوند.

وی با بیان اینکه طرح رحله نیز وی‍ژه ایام تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان است، افزود: ۲۲ مرکز اجرای این طرح که ویژه برادران است در ۸ استان کشور در تابستان امسال فعال خواهند شد.

حجت الاسلام شاهسونی با تصریح بر این موضوع که در سال‌های اخیر اکثر فعالیت شعبات قرآنی مربوط به خواهران بوده، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان با گسترش شعبات ویژه براداران تلاش کرده تا این خلاء را پر کند.

مدیر موسسه‌ی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه در سال ۹۶، بیش از ۳۰ مرکز تخصصی خواهران راه‌اندازی شد، گفت: امسال نیز ۵۰ مرکز در شعب بیت‌الاحزان ویژه خواهران فعال خواهد شد.
انتهای پیام/ر

نشست خبری فعالیت‌های قرآنی موسسه بیت الاحزان

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.