شوهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کره شمالی از مذاکرات ایران با غرب درس بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: الگوسازی از کره شمالی برای کشورمان کار نابه‌جایی است و این پیونگ یانگ است که باید از مذاکرات ایران با غرب درس بگیرد.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه وضعیت ایران با کره شمالی در عرصه جهانی بسیار متفاوت است، گفت: سیاست تحریم، فشار و تهدید بر روی جمهوری اسلامی جوابگو نیست و شیوه برخورد ایالات متحده با کره شمالی نمی‌تواند مثل ایران باشد، چرا که ظرفیت‌های اقتصادی، زیرساخت‌های صنعتی، مسائل فرهنگی و اعتقادی در ایران با پیونگ یانگ قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: زمانی که قرارداد توافق‌نامه بین المللی مانند برجام، با جابه‌جایی رئیس جمهور در ایالات متحده دستخوش تغییر می‌شود و با اما و اگر مواجه می‌شود، چه تضمینی وجود دارد رئیس جمهور بعدی آمریکا همین مسیر عدم پایبندی به توافق را تکرار نکند؟ بنابراین مذاکره مجدد به هیچ وجه عقلانی به نظر نمی‌رسد.

شوهانی تصریح کرد: الگوسازی از کره شمالی کار بسیار نابه‌جایی است و برعکس این پیونگ یانگ است که باید از مذاکرات ایران با غرب درس بگیرد و موضع گیری محکم‌تری در قبال ایالات متحده انجام دهد تا رودست نخورد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند، چرا که هم اکنون آن‌قدر برجام را بی‌خاصیت کرده‌اند که جمهوری اسلامی با گذشت نزدیک به 3 سال هنوز از فواید کامل آن بهرمند نشده است و بهتر است با این شرایط برجام بهم بخورد و ایران از این بلا تکلیفی خروج یا عدم خروج ایالات متحده از این توافق رهایی یابد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار