بازداشت یک صهیونیست معترض، به جرم حمل پلاکاردی علیه نتانیاهو

پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات ضد نخست‌وزیر این رژیم را به علت حمل پلاکاردی علیه او بارداشت کرد.

دستگیری یکی از اعتراض‌کنندگان ضد نتانیاهو با پلاکارد «وزیر جرم»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، پلیس رژیم صهیونیستی روز شنبه یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات هفتگی علیه فساد نخست وزیر این رژیم را دستگیر کرد. این فرد در حالی دستگیر شد که سعی در نصب کردن تابلوی اعتراض‌ به بنیامین نتانیاهو در مسیر مسابقات دوچرخه سواری موسوم به جیرو دیتالیا در تل‌آویو داشت.

«ییشی هدا» در زمان دستگیری تابلویی را همراه داشت که بر روی آن در اعتراض به نتانیاهو، «وزیر جرم» نوشته شده بود.

پلیس رژیم صهیونیستی علت دستگیری این فرد معترض را تلاش او برای برهم زدن نظم مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری جیرو دیتالیا اعلام کرد. مسابقات دوچرخه سواری جیرو دیتالیا یکی از مهمترین مسابقات دوچرخه‌سواری جاده‌ای است که برای اولین بار است در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

با این حال رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از وکیل هدا اعلام کرد این اقدام پلیس برای جلوگیری از شرمندگی نخست وزیر در این مسابقات صورت گرفت. او همچنین پلیس رژیم صهیونیستی را به علت نقض حق آزادی بیان موکل خود متهم کرد.

شایان ذکر است، صدها صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی به صورت هفتگی در میدان حبیما در مرکز تل‌آویو تجمع می‌کنند تا اعتراض خود را علیه فساد نخست وزیر خود اعلام کنند. اعتراضات اخیر در تل‌آویو پس از نزدیک به یک سال پس از تظاهرات ضد فساد نتانیاهو، که هر شنبه بعدازظهر در پتخ تیکوا در نزدیکی منزل دادستان کل رژیم صهیونیستی برگزار می‌شد، آغاز شده است. در اعتراضات پتخ تیکوا تجمع‌کنندگان مقامات دادستانی کل این رژیم را متهم به تعلل در تحقیقات مربوط به پرونده‌های فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی ‌کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی پیش از این در چندین پرونده فساد موسوم به پرونده 1000 و پرونده 2000 علیه نتانیاهو اعلام جرم کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در پرونده موسوم به 4000 نیز متهم شده است. گفته می‌شود این پرونده خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهو است. بنا به گزارش‌ها، نتانیاهو با شائول آلویچ، صاحب پایگاه خبری «واللا»، شرکت مخابراتی «بیزک» و شرکت‌های دیگر ارتباطاتی غیرقانونی داشته است و آنها از این طریق تسهیلاتی را از طرف نتانیاهو دریافت می‌کردند. 

در پرونده 1000 نتانیاهو و همسرش متهم به دریافت هدایای گرانبها از سوی بازرگانان و میلیونرهای معروف شده‌اند. بنا به گزارش‌ها، ارزش این هدایا به 300 هزار دلار می‌رسد. در پرونده 2000، نتانیاهو به یک روزنامه رژیم صهیونیستی وعده داده بود تا برای کاهش تیراژ روزنامه رقیب آن تلاش کند و در مقابل، این روزنامه مطالب مثبتی درباره او منتشر کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

بازداشت یک مخالف نتانیاهو در تل‌آویو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار