مطهری در نطق میان دستور:

رئیس جمهور شفاف سازی کند/خروج آمریکا از برجام بازی دوسربرد برای ایران است

نماینده مردم تهران گفت: رئیس جمهور باید شرایط سیاست داخلی و خارجی را با مردم در میان بگذارد

رئیس جمهور شفاف سازی کند/خروج آمریکا از برجام بازی دوسربرد برای ایران استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 16 اردیبهشت)، اظهار کرد: فقط با یک نیرو می‌توان از اسلام دفاع کرد که آن آزادی دادن به افکار مخالف و پاسخ دادن به شبهات است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به صحبت‌های شهید مطهری که گفته بود اگر به مسئله عدالت اجتماعی توجه نشود، جمهوری اسلامی شکست خواهد خورد، افزود: ما نباید نسبت به فرهنگ غرب و شرق دچار خودباختگی شویم.

وی تصریح کرد: وزارت‌های آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند؛ متاسفانه این مهم با وجود توصیه‌های مکرر امام راحل و مقام معظم رهبری جدی گرفته نشده است.

مطهری ادامه داد: امروز کشور ما به خاطر خباثت‌های آمریکا و کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته و نیاز است تا با وحدت و انسجام ملی با این خباثت‌ها مقابله کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره ملت را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کردند، گفت: آنچه ما را در انقلاب به پیروزی رساند و امروز باعث تداوم این پیروزی می‌شود، وحدت کلمه است.

وی افزود: به وجود آمدن پدیده‌ای به نام اسرائیل که حدود 70 سال منطقه را درگیر و مانع پیشرفت آن شده به خاطر تفرقه‌ای بود که بین اعراب و ترک‌ها ایجاد شد.

مطهری با بیان اینکه رئیس جمهور باید شرایط سیاست داخلی و خارجی را با مردم در میان بگذارد، تصریح کرد: با این کار مردم با دولت همراهی و مقاومت می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه حرف ترامپ با مردم جمهوری اسلامی ایران این است که شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و رژیم جعلی اسرائیل را به رسمیت بشناسید، بیان کرد: ما تن به این خاری نخواهیم داد و نیازهای خود را با تکیه بر توان داخلی و ارتباط با کشورهای دوست تأمین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آمریکا باید بداند که اگر هر تصمیمی خلاف منافع ملی ما بگیرد پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد؛ چناچه این کشور از برجام خارج شود چگونه می‌خواهد با کره شمالی مذاکره کند.

مطهری با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام بازی دوسربرد برای ایران است، افزود: این کار علاوه‌بر تنزل جایگاه آمریکا در جهان، از سوی ایران نوعی اتمام حجت است و نشان می دهد ما تعهدات خود را انجام دادیم اما طرف مقابل تقض پیمان کرد و در صورت عدم خروج نیز ایران نفع خواهد برد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: آمریکایی‌ها دو موضوع توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران را بهانه‌ای برای خروج از برجام قرار دادند و حال باید از آن‌ها پرسید که آیا اجازه می‌دهند ما درباره توان موشکی آن‌ها تصمیم بگیریم؟

وی تصریح کرد: انتخابات آزاد در عراق و لبنان نشان می‌دهد که نفوذ جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم دموکراسی و نه برای منافع خود است؛ نفوذ ایران در منطقه ایدئولوژیکی و تفکری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره ورود دادستان کل کشور به موضوع شهردار و شورای شهر نیز، گفت: چنین اقداماتی موجب وهن جمهوری اسلامی ایران می‌شود؛ البته از دادستانی که معتقد است سطح اختیاراتش فقط یک بند انگشت از اختیارات خدا کمتر است چنین اقداماتی بعید نیست.

وی درباره فیلترینگ تلگرام گفت: بهتر بود این کار از طریق راه‌های قانونی انجام می‌شد؛ طبق قانون کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه که از 13 گروه در آن حضور دارند را مسئول اینکار قرار داده و نه قوه قضائیه، اگر حکم حکومتی در کار بوده لازم است با ذکر دلایل اطلاع رسانی شود.

مطهری با بیان اینکه رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی می‌توانست درباره فیلتر تلگرام به قوه قضائیه تذکر دهد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید اقتدار لازم را در اجرای اصل 113 قانون اساسی داشته باشد؛ صحبت از تقیه و کنایه زدن به افراد نشانه ضعف است در حالی که مردم انتظار صداقت دارند اما دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که نظام را تهدید می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار