سبحانی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارگروه مصادیق مجرمانه جلسه‌ای در سال ۹۷ برگزار نکرد/ پیشرفت‌های اجرای دولت الکترونیک رضایت‌بخش نیست

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: پیشرفت‌های اجرای دولت الکترونیک رضایت بخش نیست و متأسفانه دستگاه‌ها اطلاعات خود را در مرکز ملی تبادل اطلاعات به اشتراک نمی‌گذارند.


کارگروه مصادیق مجرمانه جلسه‌ای در سال ۹۷ برگزار نکرد/ پیشرفت‌های اجرای دولت الکترونیک رضایت‌بخش نیسترمضانعلی سبحانی‌فر رئیس کمیته مخابرات، کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مهمترین پرونده‌های این کمیته در سال ۹۷ گفت: اجرایی شدن دولت الکترونیک مهمترین پرونده ما در سال گذشته بود که خوشبختانه نسبت به سال ۹۶ پیشرفت بسیاری داشت، اما رضایت بخش نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: زیرساخت‌های دولت الکترونیک در بخش سخت‌افزاری و آماده سازی آن فراهم شده، اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی اطلاعات خود را در مرکز ملی تبادل اطلاعات به اشتراک نمی‌گذارند.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات کمیته مخابرات در سال ۹۷ فعال‌ترین شدن شرکت پست در بخش خصوصی بود که برای دو اپراتور تکلیف کردیم تا در سال ۹۸ به صورت جدی‌تر این موضوع را پیگیری کنند، زیرا سرانه مرسولات پستی ما نسبت به کشور‌های توسعه یافته بسیار پایین است و هزینه‌های آن برای خانواده‌ها بالاست.

سبحانی‌فر همچنین پیگیری موضوع پوشش آنتن‌دهی موبایل در سراسر کشور را از دیگر مباحث مهم دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده ما تلاش کردیم با استفاده از کمیسیون تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات اپراتور‌هایی را برای این اقدام تعیین کنیم که ظاهراٌ از اواخر سال ۹۷ پوشش دهی آنتن موبایل در سراسر کشور آغاز شده و در سال ۹۸ هم جزء برنامه‌های جدی و مهم ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: باید بتوان با استفاده از تدابیر لازم سایت‌ها یکدیگر را پوشش دهند به طور مثال ایرانسل و همراه اول هم‌پوشانی داشته و رومینگ شوند که این موضوع باعث می‌شود پوشش آنتن‌دهی بهتری در سطح کشور داشته باشیم و به احتمال بسیار در نیمه اول سال ۹۸ این موضوع تکمیل می‌شود.

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: بحث توسعه اینترنت پرسرعت بر روی سایت‌های تلفن‌های همراه یکی دیگر از مباحثی بود که از چند ماه گذشته در دستور کار ما قرار گرفت و به خوبی پیگیری شد، در مناطقی که از سیستم کوه نور طی سال‌های گذشته استفاده می‌کردند، متأسفانه ارتباطات به صورت ناقص برقرار می‌شود و این موضوع نارضایتی‌های شدیدی را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: اپراتور‌های جدیدی توسط وزارت ارتباطات برای این موضوع در نظر گرفته شده که تا نیمه اول سال ۹۸ بحث توسعه اینترنت پرسرعت به اتمام خواهد رسید.

عضو کارگروه مصادیق مجرمانه هم از عدم برگزاری این کارگروه در سال ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه باید با دستور دادستانی تشکیل جلسه می‌داد که این اتفاق در سال گذشته رخ نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار