آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

مذاکره دولت ایران و تلگرام چیز محرمانه‌ای نبود/واعظی با "پاول دورف" دیدار کرد

وزیر ارتباطات گفت: مذاکره دولت ایران و تلگرام چیز محرمانه‌ای نبوده و در دولت یازدهم توسط وزیر وقت ارتباطات صورت گرفته است.

آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اخبار منتشره درخصوص مذاکره دولت ایران و موسس تلگرام اظهارکرد: مذاکره دولت ایران و تلگرام چیز محرمانه‌ای نبوده و در دولت یازدهم توسط وزیر وقت ارتباطات صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این دیدار با اطلاع دادستان وقت کشور انجام شده است، افزود: در دولت یازدهم مذاکراتی با تلگرام در حیطه رعایت الزامات فرهنگی کشور انجام شده که البته توافق‌هایی هم به دست آمد و تلگرام ملاحظات ما در مورد کانال‌های غیراخلاقی یا کانال‌های مرتبط با تروریسم را لحاظ کرد.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سرورهای اختصاصی به تلگرام داده شده است، خاطرنشان کرد: این صحبت اشتباه است. پهنای باند ویژه‌ای در اختیار تلگرام قرار داده نشده است.

وی تاکید کرد: مذاکرات با تلگرام با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام گرفته و مسئله محرمانه و پوشیده‌ای نیست.

آذری جهرمی درباره مطرح شدن موضوع رفع فیلتر توئیتر گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در سال 88 توئیتر را فیلتر و آن را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد. در واقع براساس تصمیم و مصوبه این کارگروه، توئیتر فیلتر شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بازپرس شهرستان مشهد در سال 1396 ضمن ارسال گزارشی، یک دستور قضایی به دادستان تهران ارسال و اعلام می کند در برخی از مواقع توئیتر در دسترس است و به دلیل اینکه این شبکه اجتماعی مسایل مجرمانه دارد، درخواست می کند توئیتر مسدود شود.

وی با تائید سخنان دادستان مبنی بر صدور دستور قضایی برای فیلتر توئیتر بیان کرد: بازپرس مشهد یکی از حوزه های صلاحیتش، محلی است و اظهارنظر و حکم قضایی می تواند در حیطه شهر مشهد بوده باشد.

آذری جهرمی گفت: همچنان اعتقاد داریم مصوبه کارگروه برای فیلتر توئیتر بوده و درخواست داریم این موضوع در جلسه کارگروه مطرح شود زیرا جوانب آن پیشتر دیده شده است؛ به هرحال این موضوع مزایا و معایبی دارد که باید در خود کارگروه رسیدگی شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد:  هنوز بحثی درباره رفع فیلتر یوتیوب مطرح نشده است.

جزئيات توافق دولت با دوروف در تهران/ ماجرای حمايت‌های پيدا و پنهان از تلگرام چيست؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
لایو اینستاگرام باید فیلتر گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
ما نباید توهین دوروف به ایرانی‌ها را فراموش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
تلگرام کی وصل میشود
آخرین اخبار