کاشت ۲۶ میلیون نهال امسال در کشور

۲۶ میلیون اصله نهال امسال در کشور کاشته می‌شود.

آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در رامسرگفت: این سازمان این تعداد نهال‌ها را در مناطقی که استعداد کاشت نهال را دارند به منظور توسعه سرانه فضای سبز و کاهش آثار ریزگرد‌ها خواهد کاشت.
وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای این موضوع در نظر گرفته شده است، یکی دیگر از برنامه‌های امسال این سازمان را واگذاری مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به بهره برداران اعلام کرد و افزود: ۳۰ میلیون هکتار از مراتع کشور امسال طی قرارداد‌هایی به بهره برداران واگذار شد تا حفاظت از این عرصه‌های مرتعی به بهره بردارانی سپرده شود که در آن مستقر هستند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح کاداست در جنگل‌های کشور را از دیگر برنامه‌های امسال سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعلام کرد و گفت: این طرح امسال در جنگل‌های شمال، زاگرس و سرخس اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور تثبیت مالکیت دولت، جلوگیری از تجاوز و تخریب عرصه‌های جنگلی با تهیه نقشه‌های کاداستر را از جمله آثار مثبت این طرح اعلام کرد و گفت: در این طرح عرصه‌های منابع طبیعی کشور نقشه برداری هوایی و سند‌های تک برگی برای مالکیت دولت در آن‌ها صادر می‌شود..
وی ابراز امیدواری کرد در صورت تامین اعتبار برای همه عرصه‌های منابع طبیعی کشور تا سه سال آینده نقشه کاداستری و سند تک برگی مالکیت دولت تهیه شود.
انتهای پیام/ک


مقابله با ریزگرد‌ها با کاشت نهال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار