ممنوعیت فروش دام زنده در ورودی شهر‌های لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت:برای حل مشکل خرید و فروش دام‌ها و کشتار غیرقانونی در ورودی شهرها کارگرو‌هایی تشکیل شده و قرار است با کمک شهرداری شهر‌ها متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلام رضا توکلی مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد:بیماری آنفالاونزا طی سالیان اخیر آسیب‌های فراوانی به کشور وارد کرده به طوریکه در سال ۹۵ و ۹۶ شاهدمعدوم سازی ۱۲ و ۱۹ میلیون قطعه دام در سراسر کشور بودیم.

وی افزود:استان لرستان در سال ۹۴ بیشترین آمار تلفات تب برفکی را داشت، اما با تلاش سازمان دامپزشکی لرستان خوشبختانه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ شاهد کاهش چشمگیر این تلفات در سطح استان بوده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار کرد:در سال ۹۵ و ۹۶ شاهد ۶ و ۱۲ کانون آلودگی در سراسر استان بوده‌ایم که خوشبختانه تمامی این مراکز در اسرع وقت معدوم سازی شدند.

توکلی اظهار کرد:سازمان دامپزشکی لرستان در سال گذشته تمام دامداری‌ها را به صورت رایگان در جهت مقابله با بیماری‌های دامی ضد عفونی کرده است.

وی بیان کرد:با توجه به واکسیناسیون به موقع و برگزاری برنامه‌های آموزشی برای دامداران، لرستان جز معدود استان‌هایی بوده که هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشته است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تمام کشتارگاه‌های استان باید تا اواخر خرداد ماه مجهز به امکانات بهداشتی مورد نظر سازمان دامپزشکی کشور باشند و در صورت تامین نشدن این تجهیزات کشتارگاه‌های متخلف تعطیل خواهند شد.

توکلی اظهارکرد:برای تامین اعتبار مالی خرید این تجهیزات در جلساتی که با استاندار داشته‌ایم قرار بر این شد که بانک‌ها حدود دو میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشتارگاه‌ها قرار دهند.

وی بیان‌کرد: با توجه به اینکه بعضی کشتارگاه‌ها در اختیار شهرداری‌ها بوده در زمینه پرداخت وام مشکلاتی وجود داشته که با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل آن‌ها به زودی حل خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود:در ورودی‌ها شاهد خرید و فروش دام‌ها و کشتار غیرقانونی هستیم برای حل این مشکل کارگرو‌هایی تشکیل شده و قرار است به زودی با کمک شهرداری شهر‌ها متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

توکلی مطرح کرد:مردم در صورت مشاهده تخلف می‌تواند با شماره گیری سامانه ۱۵۱۲ به سازمان دامپزشکی اطلاع دهند و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/م

فروش دام زنده در ورودی شهر‌ها ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار