مدیر گروه مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت بروجرد خبر داد؛

گزارش ۱۰۵۶ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در بروجرد

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت بروجرد گفت: ۱۰۵۶ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در بروجرد گزارش شد که نسبت به سال ۹۵ حیوان گزیدگی افزایش یافته است.

مژگان نوابی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت بروجرد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستانگفت: سال گذشته یکهزار و ۶۵ نفر در شهرستان بروجرد دچار حیوان گزیدگی شدند که آمار حیوان گزیدگی نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است.

وی وجود سگ‌های ولگرد را یکی از دلایل افزایش حیوان گزیدگی برشمرد و گفت: گرچه اتلاف سگ‌ها در شهرستان انجام می‌شود، اما تعداد سگ‌های ولگرد بسیار زیاد است و علاوه بر سگ‌های ولگرد، سگ‌های عشایر نیز یکی دیگر از عوامل بالا رفتن آمار حیوان گزیدگی هستند.

نوابی بیان کرد: وقتی عشایر به سطح شهر می‌رسند مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و به دلیل این که این سگ‌ها واکسینه نیستند و حرکت طولانی در طول مسیر و تماس با حیوانات وحشی ممکن است دچار هاری شوند و این بیماری را منتقل کنند.

به گفته وی حیوان گزیدگی در فصل بهار بیشتر است و به افراد توصیه می‌شود به هیچ عنوان با سگ‌ها و گربه‌ها بازی نکنند و در صورت بروز گزش بلافاصله محل زخم را به مدت ۲۰ دقیقه با آب و صابون شسته و سریعا به بیمارستان مراجعه نمایند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت بروجرد تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن آمار حیوان گزیدگی در بروجرد، اما موردی که منجر به مرگ شود نداشتیم و در این راستا هیچگونه کمبود واکسنی برای مراجعین وجود ندارد.

انتهای پیام/د

یکهزار و ۵۶ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در بروجرد گزارش شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار