راه اندازی سرویس‌های شبکه نورونتا در استان کردستان

مشاور مدیر مخابرات در امور فنی کردستان از راه اندازی سرویس‌های شبکه نورونتا با ضریب دسترسی تا ۹۹.۹ در کردستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مسعود سیدالشهدایی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) در سمینار آشنایی با «شبکه نورونتا» که در آمفی تئاتر سرای سالمندان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه سرویس‌های شبکه نورونتا با ضریب دسترسی تا ۹۹.۹ در کردستان راه اندازی شده است، گفت: این شبکه با بهره مندی از راه حل شرکت Tellabs از سال ۱۳۸۲ خدمات ارتباطی مهم مشترکین دیتا را ارائه می‌دهد، و در حال حاضر مؤسسات مالی اعتباری و حاکمیتی از شبکه نورونتا که یکپارچه‌ترین شبکه دیتای موجود در کشور است، بهره می‌برند.
وی افزود: با توجه به کیفیت و امنیت بالای سرویس بر روی این شبکه و رضایت‌مندی بالای مشترکین به نسبت سایر شبکه ها، یکی از گزینه‌های مهم جهت ساماندهی شبکه بین سازمانی دیتای مشتریان خاص است.
مشاور مدیر مخابرات در امور فنی کردستان گفت: ارائه سرویس با بالاترین ضریب امنیت در کشور، بهره‌مندی از ظرفیت کافی و توسعه پذیری در شبکه و مجهز به مرکز تماس VIP از دیگر ویژگی‌های این شبکه ارتباطی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های این شبکه بهره مندی از ظرفیت کافی و توسعه پذیری در شبکه است، اظهار کرد: تجهیزات این شبکه در حدود یک هزار و ۶۰۰ مرکز مخابراتی در سراسر کشور نصب شده است و در حال سرویس دهی به مشترکین می‌باشد.
مشاور مدیر مخابرات در امور فنی کردستان افزود: این ظرفیت کافی و توسعه پذیری منجر می‌شود که با توسعه فعلی آماده ارائه سرویس‌های جدید و ارتقاء پهنای باند مشترکین فراهم شده است.
وی با اعلام اینکه دو نوع از عمده‌ترین انواع ارتباط که در شبکه نورونتا تحت عنوان PTP و PTMP استفاده می‌شوند، یادآور شد: در هر دو مدل PTP و PTMP در این شبکه تا عرض باند ۱۲ مگابیت در ثانیه سرویس‌ها از روی سیم مسی برقرار گشته و در سمت مشترک مودم G.SHDSL نصب می‌گردد که برای عرض باند‌های بالاتر سرویس از طریق فیبر نوری برقرار می‌گردد.

انتهای پیام/م

بهره مندی از سرویس‌های شبکه نورونتا در استان کردستان

برچسب ها: ماهواره ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.