معاون میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: 70 میلیون تومان به منظور مرمت و ساماندهی خانه تاریخی افضلان اختصاص یافت.

مرجان شوشتری، معاون میراث فرهنگی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، با اشاره به اهمیت صیانت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی بیان داشت: طرح مرمت و بازسازی خانه تاریخی افضلان شوشتر در دستور کار مرمت‎ گران میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

وی خانه تاریخی افضلان را از بناهای با ارزش و منحصر به فرد شوشتر با سبک معماری ویژه و متعلق به دوره قاجاریه عنوان و تصریح کرد: تزیینات بسیار زیبا و هنرمندانه این اثر ارزشمند تاریخی بر ارزش‌های هنری و معماری این بنا افزوده است.

شوشتری هدف مهم اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان را حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی ذکر کرد و اظهار داشت: این اثر تاریخی تحت تملک اداره‎ کل میراث فرهنگی بوده و در سال جاری اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به منظور آغاز عملیات مرمت آن در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی خوزستان اذعان کرد: با توجه به محدودیت اعتباری، اقداماتی در راستای رفع خطر و پاکسازی در دستور کار این اداره‎ کل قرار دارد و درحال حاضر نیز مراحل تهیه شرح عملیات اجرایی جهت واگذاری به پیمانکار ذیصلاح در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

خانه تاریخی افضلان مرمت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.