قوامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هدف سازمان تامین اجتماعی از راه اندازی کارگزاری‌ها

مدیرکل دفتر کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی، گفت: هدف از راه‌اندازی کارگزاری‌ها، سهولت در دسترسی بیمه شدگان به خدمات تامین اجتماعی است.

استاندارد سازی واحدهای کارگزاری در سطح کشورمحمد قوامی مدیر کل دفتر کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه استاندارد خاصی برای کارگزاری‌ها تعریف نشده است، اظهار کرد کرد: بسته به وضعیت واحدهای اجرایی، استانداردسازی واحدها امری مشکل است.

قوامی با بیان اینکه استانداردسازی واحدهای کارگزاری در دست اجرا است، گفت: هرچند حداقل وضعیت موجود در حال اصلاح است، اما در 5 استان اجرایی شده و این استانداردسازی شامل حال تمام زمینه‌های موجود در کارگزاری‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی کارگزاری‌ها، سهولت در دسترسی بیمه شدگان به خدمات تامین اجتماعی است.

وی افزود: دریافت لیست حق بیمه، صدور، تمدید و تعویض دفاتر درمانی، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، بازرسی از وضعیت اشتغال مشمولان بیمه بیکاری، انجام تعهدات کوتاه مدت(اورتزوپروتز) و غیره از جمله خدمات قابل ارائه در کارگزاری‌ها است.

مدیر کل کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه فضاهای موجود باید ظرفیت واگذاری فرآیندهای جدید را داشته باشند، گفت: باید فراتر از امور سیستمی  و به صورت هدفمند برای کارهای میدانی در حوزه کارگزاری‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

قوامی با بیان اینکه انجام بازرسی‌های کارگاهی و پیگیری مطالبات را در برنامه عملیاتی کارگزاری‌ها پیش بینی کرده‌ایم، افزود: سه موضوع انجام امور مشاوره‌ای، پیگیری مطالبات و بازرسی‌ها جهت امکان سنجی و نحوه اجرا را به هیأت منتخبین کارگزاری‌ها اعلام کرده‌ایم تا نقطه نظرات و دیدگاه‌ها در این بخشها تجمیع شود و از طریق رایزنی با واحدهای تخصصی بتوانیم واگذاری این امور را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

استانداردسازی واحدهای کارگزاری تامین اجتماعی در سطح کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
خصوصی سازی واقعی یعنی سپردن امور تامین اجتماعی به بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
شهرستان شهباز - شهر داوودآباد - .... در استان مرکزی فاقد دفاتر کارگزاری بیمه تامین اجتماعی هستند
آخرین اخبار