حج و زیارت در بهمن 96 ؛

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت کادر پزشکی کشور در مراسم حج/افزایش 2900 نفری تعداد حجاج در حج 97

مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در بهمن ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته خبری حج و زیارت یازدهم فروردین///ضرورت استفاده از تمام ظرفیت کادر پزشکی کشور در مراسم حج/مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان های آزادبر عتبات را نخورند/هزینه حج 97 را قیمت دلار تعیین می‌کند/به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛رویدادهای بهمن ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت کادر پزشکی کشور در مراسم حج

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست آموزشی - توجیهی حج 97 که ویژه نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در یکم بهمن ماه سال 96 برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که این نشست، منجر به ارائه خدماتی با کیفیت بالاتر و موثرتر در مکه مکرمه و مدینه منوره و همچنین عتبات عالیات در سال آینده شود.

وی با اعلام اینکه کیفیت ارائه خدمات به زائران حج تمتع در سال جاری ارتقا پیدا کرده، از تلاش و کوشش خاضعانه همکاران مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در تمامی رده ها از پرستاران تا پزشکان و ... تقدیر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمت یک ماهه به ضیوف الرحمن، فرصت بسیار ارزشمندی است که باید قدر آن را بدانیم، تاکید کرد: کار مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و عضویت در این کاروان عشق و ایثار و خدمت خالصانه و خدماتی که به زائران در سنین مختلف با فرهنگ های متفاوت و انتظاراتی ویژه ارائه می شود، قابل قیاس با سایر خدمات و فعالیت های پزشکی در کشور نیست.

 

هزینه تامین امنیت هر زائر عتبات در عراق 17 دلار است

مرتضی آقایی سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت، در دوم بهمن ماه سال 96 با اشاره به اینکه سالانه تعداد قابل ملاحظه ای از هموطنان به صورت شخصی، گروهی، و همچنین از طریق سازمان حج و زیارت عازم عتبات عالیات می شوند، اظهار کرد: برای بخشی از زائران که از طریق دفاتر کارگزاری و با نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات می روند، 17 دلار هزینه امنیتی برای هر نفر، به طرفهای عراقی پرداخت می شود.

 

افزایش 2900 نفری تعداد حجاج در حج 97

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، در چهارم بهمن ماه سال 96  گفت: سهمیه حجاج ایرانی نسبت به جمعیت کشور در حج گذشته 79900 نفر بود که بر اساس توافق صورت گرفته با عربستان، این تعداد با افزایش 3.5 درصدی به 82800 نفر بدون احتساب عوامل و کارگزاران در حج سال 97 افزایش یافت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت در تهران به مذاکرات خود با مقامات وزارت حج عربستان اشاره کرد و افزود: طی مذاکرات درخواست افزایش ۵ هزار نفر دیگر را مطرح کردیم که در صورت تحقق آن به عدد ۹۰ هزار نفر خواهیم رسید.

 

هزینه حج 97 را قیمت دلار تعیین می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین علی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی در نشست یک روزه مدیران ستادی حج و زیارت در چهارم بهمن ماه سال 96، با بیان آثار افزایش نرخ ارز در قیمت تمام شده حج اظهار کرد: نرخ حج آینده، با توجه به هزینه ارزی و دیگر هزینه‌های تمام شده اعلام می‌شود، اما در صورت افزایش بیش از حد قیمت چه کسی پاسخگوی مردم خواهد بود.

‎وی با تاکید بر اینکه کارشناسان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حال استخراج نرخ حج ۹۷ بر اساس هزینه‌های تمام شده هستند، گفت: مردم باید بدانند سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به هیچ وجه در افزایش نرخ حج دخالتی ندارند و ملاک ما قیمت تمام شده است و بر اساس همان هم عمل خواهد شد.

 

اعزام روزانه ۶هزار زائر به عتبات عالیات در نوروز ۹۷

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات، ششم بهمن ماه سال 96  اظهار کرد: اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، در ایام نوروز سال ۹۷، همچون سال‌های گذشته ادامه دارد.

وی در ادامه در تشریح جزئیات آمار زائرانی که در نوروز سال ۹۷ به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۶ هزار زائر از سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

 

لزوم مهندسی راهکارهای مناسب برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پانزدهم بهمن ماه سال 96  با حضور در نشست مدیران سازمان حج و زیارت در محل این سازمان در تهران، حج با عزت را یکی از دستاوردهای امام راحل دانست و گفت: امام خمینی(ره) اتفاقات جدیدی را در حوزه نظم دهی و بخشهای فرهنگی،سیاسی و اجتماعی حج بوجود آورد که استمرار آن در چهاردهه اخیر قابل مقایسه با حج قبل از انقلاب نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیتهای فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه را در حج حائز اهمیت دانست و گفت: برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج باید راهکارهای مناسب را مهندسی کنیم.

صالحی از تلاش دست اندرکاران حج برای برگزاری حجی عزتمندانه در سالهای اخیر قدردانی کرد و افزود: همه عزیزان ما در حج و زیارت و به ویژه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و همچنین محمدی رئیس سازمان به رغم وجود نگرانیهای متعدد توانستند مسیر حج سال گذشته را با درایت و در پرتو عنایات الهی و توجهات حضرت حجت به گونه ای اداره کنند که اینک با امیدواری بیشتری مسیر را ادامه دهیم.

 

مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان های آزادبر عتبات را نخورند

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات، در 18 بهمن ماه سال 96 اظهار کرد: هر پولی که از زائران عتبات عالیات دریافت می شود باید در قبال آن یک سری خدمات به این افراد ارائه شود و تاکید ستاد عتبات عالیات بر این است که خدمات فوق باید از استاندارد و امنیت کافی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: مردم گول این موضوع که هزینه کمتری را به کاروان های آزادبر می پردازند را نخورند و اگر به دنبال این هستند که سفری ایمن و بامعرفت را در عتبات عالیات سپری کنند و شیرینی و حلاوت این سفر معنوی را درک کنند، باید در کاروان های رسمی سازمان حج و زیارت ثبت نام خود را انجام دهند.

 

افزایش قیمت دلار ثبت نام کنندگان پیشین عتبات را متضرر نخواهد کرد

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در 28 بهمن ماه سال 96 اظهار کرد: در این دوره بخش گسترده‌ای از ثبت نام متقاضیان برای سفرهای عتبات عالیات با دلار 4 هزار و 250 تومان بوده است، این در حالی است که قیمت دلار طی روزهای اخیر روند افزایشی را پشت سر گذاشته است.

آقایی تاکید کرد: با وجود گران شدن دلار، هیچ وجه جدیدی از کسانی که تا قبل از افزایش قیمت دلار برای عتبات عالیات ثبت نام خود را نهایی کردند، دریافت نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در حالی که قیمت دلار تا 5 هزار تومان هم رسید و بسیاری از ثبت نام کنندگان سفرهای عتبات عالیات در دفاتر مجاز تحت نظارت سازمان حج و زیارت، پیش از این افزایش قیمت، ثبت نام کرده‌اند، حتی ریالی هم از این زائران، مجددا دریافت نمی شود.

 

پروازهای تهران-نجف از سر گرفته شد

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در 29 بهمن ماه سال 96 اظهار کرد: با تلاش سازمان هواپیمایی کشوری، از بیست و نهم بهمن ماه، پروازهای تهران-نجف از سر گرفته شد.

وی تصریح کرد: زمانی که پروازهای تهران-نجف متوقف شد بحث قیمت بلیط در ایران مطرح نبود بلکه هزینه خدمات مورد ارائه در نجف و بغداد، مثل هزینه هندلینگ و همچنین هزینه سوخت فرودگاه نجف که 2 تا 3 برابر قیمت بغداد تمام می شد و اخذ این هزینه ها از زائران مطرح بود و به همین دلیل در پروازهای فوق وقفه ایجاد شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار