کاهش ورود عشایر به مراتع نیشابور از 2ماه به 45 روز

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت : برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین دام های اهلی و گونه های حیات وحش ، نیازمند ساماندهی و کاهش مدت زمان حضور عشایر در مراتع پناهگاه حیات وحش و نظارت کامل بر ورود و خروج دام و واکسیناسیون دامها هستیم .

کاهش ورود عشایر به مراتع نیشابور از 2ماه به 45 روزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد مهدی نوربخش رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور در جلسه بررسی کاهش اثرات خشکسالی و ساماندهی ورود عشایر به مراتع ییلاقی پناهگاه حیات وحش گفت: مدت زمان حضور عشایر از 2 ماه به 45 روز کاهش یافته و زمان مجاز در مراتع پناهگاه حیات وحش از اول خرداد تا پانزدهم تیر ماه تعیین شد.

وی افزود: با دامدارانی که بیشتر از ظرفیت پروانه دام ویا بدون پروانه واکسیناسیون دام وارد مراتع پناهگاه حیات وحش حیدری شوند برخورد قانونی صورت خواهد شد .

نوربخش ادامه داد : حدود 65 مرتع در پناهگاه حیات وحش وجود دارد که فقط عشایری که دارای پروانه مجاز چرای دام در این مراتع هستند می توانند در مدت زمان اعلام شده در این مناطق حضور داشته باشند.

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت : تامین مواد ضد عفونی کننده دامهای اهلی توسط اداره دامپزشکی و تزریق واکسن های، هاری به سگ های نگهبان گله و تب برفکی و طاعون نشخوار کنندگان کوچک به دامهای عشایر قبل از حضور در منطقه و ممنوعیت ورود هر گونه اسلحه شکاری به منطقه و پاکسای زیست محیطی محله های عشایر توسط خود آنان قبل از ترک منطقه و پیگیری جهت پرداخت تسهیلات به عشایر به منظور خرید علوفه مورد نیاز و تامین آب مورد نیاز دامها بوسیله تانکر از مهمترین کارهای است که باید انجام شود.

انتهای پیام//ا.آ
 




ورود عشایر به مراتع نیشابور کاهش یافت

برچسب ها: محیط زیست ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.