بلومبرگ گزارش داد؛

ترامپ از شرکت در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی طفره می‌رود

رئیس‌جمهور آمریکا از شرکت در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، که در سراسر جهان محکوم شده است، طفره می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت رئیس جمهور آمریکا در مراسم افتتاح سفارتخانه جدید این کشور در قدس اشغالی که در میان اعتراضات برگزار خواهد شد، شرکت نمی‌کند.

بلومبرگ نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم ندارد در مراسم افتتاح سفاتخانه آمریکا در قدس (اشغالی) که هفته آینده برگزار می‌شود، شرکت کند، اما یک هئیت عالی رتبه شامل دخترش ایوانکا و دامادش جارد کوشنر را به آن مراسم اعزام می‌کند.

ترامپ قبلا برای حضور در مراسم افتتاح سفاتخانه ابراز تمایل کرده بود. وی در حالی مجوز انتقال سفارت آمریکا را صادر کرد که مقامات جهان درباره پیامد‌های این اقدام از جمله تضعیف تلاش‌های صلح و به راه افتادن اعتراضات خشونت‌آمیز هشدار دادند. 

ترامپ ماه گذشته در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ضمن ابراز افتخار درباره تصمیم خود گفت که ممکن است در آن مراسم شرکت کند. 

بلومبرگ نوشت: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یک اقدام تحریک‌آمیز است، چون بخش شرقی این شهر مقدس همچنین مورد ادعای فلسطینیان به عنوان پایتخت کشور آینده فلسطینی است. روسای جمهور قبلی با طفره رفتن از قانون مصوب ۱۹۹۵ در کنگره که بر انتقال مقر دیپلماتیک اصلی آمریکا (به قدس اشغالی) تصریح دارد، نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی و تمایل نداشتن به قضاوت زود هنگام درباره وضع نهایی این شهر را علت اجرا نکردن این قانون ذکر می‌کردند.

انتهای پیام/

طفره رفتن ترامپ از شرکت در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار