مدیرکل بیمه سلامت کردستان

بیمه سلامت از خانواده زندانیان حمایت می کند

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: رسالت بیمه سلامت حمایت از افراد بی‌بضاعت است و این بیمه آمادگی دارد تا از خانواده زندانیان نیز حمایت کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید انور اسماعیلی صبح امروز در دیدار مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: رسالت بیمه سلامت حمایت از افراد بی بضاعت جامعه می باشد و زندانیان نیز قطعا عضو جامعه هدف این مجموعه  هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون نفر از مردم کردستان تحت پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت هستند، افزود:‌ بیمه سلامت در استان کردستان با درک صحیح از مشکلات و معضلاتی که پیش‌روی زندانیان و خانواده‌های آنان قرار دارد، تمام تلاش خود به کار خواهد گرفت تا همچون سنوات گذشته با تحت پوشش قرار دادن این قشر از جامعه، گامی ارزشمند در راستای دستیابی به رسالت سازمانی خود بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این امر مهم، زندانیان در مدت زمانی که سرپرست آنها در زندان تحمل حبس می‌نماید از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری بیمه سلامت با زندان‌های استان گفت:‌ مراکز اصلاحی و تربیتی در استان متولی نگهداری زندانیان با حداقل امکانات است.

اسحاق ابراهیمی افزود: تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها با زندان‌ها در راستای بهبود ارائه خدمات به زندانیان و خانواده‌های آنها به عنوان قشر آسیب‌پذیر جامعه که سلامت اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت، ضروری به نظر می‌رسد.

وی توجه به بهداشت فردی، محیطی و اجتماعی مددجویان را از اولویت‌های کاری در زندان‌های استان دانست و اظهار داشت:‌ زندان محل نگهداری افرادی است که در جامعه دارای رفتارهایی نابهنجار بوده و در راستای باز اجتماعی کردن آنان تحویل این مراکز شده‌اند و به همین دلیل عدم توجه به مسائل بهداشتی و درمانی در زندان، آسیب‌ها و معضلات جبران ناپذیر اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر این موضوع که اکثر زندانیان و خانواده‌های آنان توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند افزود: آمارها حاکی از آن است که اغلب زندانیان و خانواده‌های آنان تحت پوشش مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، انجمن حمایت زندانیان و ... هستند و به همین دلیل پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی آنان مقدور نیست که در این راستا امیدواریم سازمان بیمه سلامت استان همچون سال‌های گذشته همکاری‌های لازم را برای تحت‌پوشش بیمه سلامت قرار دادن زندانیان مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/م

یک میلیون نفر از مردم کردستان تحت پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت هستند،

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.