اجرای طرح تهک در گیلان

طرح تهک یا توسعه هواشناسی کاربردی در گیلان اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد دادرس سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طرح تهک یا توسعه هواشناسی کاربردی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در گیلان اجرایی شد.

وی افزود: در اجرای طرح تهک کارشناسان هواشناسی و جهاد کشاورزی در نشست‌های مشترک، پیش بینی‌های هفتگی تغییرات جوی را به توصیه‌های کاربردی در زراعت، باغبانی و شیلات تبدیل می‌کنند و در اختیار کشاورزان استان قرار می‌دهند.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرد: از ابتدای فصل زراعی جاری هم طرح تهک به صورت اختصاصی‌تر برای شهرستان‌های شرق گیلان با محوریت آستانه اشرفیه در مرکز کاوش‌های جوی کیاشهر آغاز شد.

علی محجوب مدیر مرکز کاوش‌های جوی کیاشهر هم گفت: این مرکز با استفاده از ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، بویه دریایی مستقر در دریا، رادار هواشناسی، ایستگاه اقلیم شناسی و ۲ ایستگاه باران سنجی پیش بینی‌های هفتگی هواشناسی را در اختیار کارشناسان کشاورزی و شیلات قرار می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای فصل زراعی امسال تاکنون در ۴ مرحله براساس نشست‌های مشترک، توصیه‌های لازم برای کشاورزان شرق گیلان صادر شده است.

حمیدرضا سلیمانی مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه هم گفت: توجه به تغییرات آب و هوایی در امور کشاورزی و شیلات در افزایش بهره وری کشاورزی و کاهش خسارات ناشی از تغییرات جوی بسیار مؤثر است.

وی افزود: اجرای این طرح و ارائه توصیه‌های مناسب از طریق اعلام در رسانه‌ها و مراکز ترویجی جهاد کشاورزی در یک ماه گذشته به خوبی مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م.ع

توسعه هواشناسی کاربردی در گیلان با اجرای طرح تهک

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.