خاکستر استیون هاوکینگ بین محل دفن نیوتون و داروین به خاک سپرده می‌شود

خاکستر جسد فیزیکدان معروف انگلیسی در مراسمی باشکوه میان محل دفن دانشمندانی مانند نیوتون و داروین دفن می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مراسم یادبودی برای «استیون هاوکینگ» فیزیکدان، نظریه‌پرداز و کیهان‌شناس معروف انگلیسی که چهاردهم مارس در سن ۷۶ سالگی درگذشت، ترتیب داده شده است. این مراسم در «وست مینیستر اَبی» برگزار می‌شود و ۱۰۰۰ نفر در آن شرکت خواهند کرد.

خاکستر این فیزیکدان برجسته در وست مینیستر اَبی و بین محل دفن «اسحاق نیوتون» و «چارلز داروین» دفن خواهد شد. سه فرزند هاوکینگ از طریق یک سامانه -که بنیاد استیون هاوکینگ آن را اداره می‌کند- ۱۰۰۰ بلیت رایگان را برای شرکت در این مراسم در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

لوسی هاوکینگ گفت: «ما از وست مینیستر اَبی به دلیل فرصتی که در اختیار ما قرار داد تا مراسم بزرگداشتی برای زندگی فوق العاده پدرمان برگزار کنیم سپاسگزاریم. همچنین از اینکه چنین مکان فوق العاده‌ای را به آرامگاه نهایی پدرمان اختصاص داد قدردان هستیم. ما خوشحالیم که می‌توانیم بلیت‌هایی را در اختیار عموم مردم قرار دهیم تا دوستداران پدرمان شانسی برای شرکت در این مراسم داشته باشند».

هاوکینگ در دهه دوم زندگیش به بیماری نورون حرکتی مبتلا شد. از آن زمان به بعد، او ادامه زندگی اش را روی یک ویلچر گذراند و از سال ۱۹۸۵ از طریق یک کامپیوتر با مردم ارتباط برقرار می‌کرد. او در سن ۳۷ سالگی کرسی ریاضیات لوکاسی در دانشگاه کمبریج را که پیش از او در اختیار نیوتون و «چارلز ببیج» پدر کامپیوتر جهان بود، به خود اختصاص داد.

کتاب هاوکینگ به نام «تاریخچه مختصر زمان» که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد پس از اینکه ۲۳۷ هفته در فهرست پرفروش‌های ساندی تایمز ماند وارد کتاب رکورد‌های گینس شد. ۱۰ میلیون نسخه از این کتاب فروخته و به ۴۰ زبان مختلف ترجمه شد، اما همیشه با عنوان «یکی از مهم‌ترین کتاب‌های خوانده نشده تاریخ» از آن یاد می‌شود.

انتهای پیام/

خاکستر جسد استیون هاوکینگ دفن می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار