امام جمعه راین گفت: متاسفانه از جمعیت 16هزار نفری بخش، 3هزار و 500نفر تحت پوشش کمیته امداد و تعدادی نیز در نوبت برای حمایت هستند که نشان ازسطح پایین درآمد مردم این بخش دارد.

معین اقتصادی اشتغال بالا در راین را مدنظر قرار دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امام جمعه راین حجت الاسلام علیدادی در نشست خبری با قدردانی از استاندار و فرماندار کرمان برای پیگیری فعالیت معین اقتصادی دراین بخش ونیز با اشاره به وحدت خوب بین مسئولین اجرایی شهر راین،تصریح کرد: به عنوان امام جمعه از معین اقتصادی که از بنگاه های اقتصادی قوی کرمان است گلایه دارم چرا که با توجه به حجم بیکاران دراین بخش وکمبود شغل و درآمدکه به مهاجرت جوانان منجر شده، برای ایجاد کارخانه با اشتغال بالا اقدامی نمی کنند.

حجت الاسلام علیدادی ضمن اشاره به فعالیت 200زن در کارگاه پته دوزی با کمک معین اقتصادی اظهار کرد: کلنگ زنی کارخانه چیپس ونیروگاه خورشیدی در آینده نزدیک داریم.

حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد:علی رغم حاشیه هایی که در قضیه حذف چند چنارقدیمی ازمسجد جامع راین ایجاد شده بارها اعلام کردم مدافع درختان وجاذبه های طبیعی شهرهستم.

وی با اشاره به اینکه چنارهای تاریخی راین جاذبه های خوبی برای جذب گردشگر به این شهر هستند گفت: متاسفانه چندی قبل در جریان افتادن چنار تاریخی که در مسجدجامع راین اتفاق افتاد اتهام ها به سمت امام جمعه برگشت.

وی افزود: قضیه این بود که چنار تاریخی از چندی قبل با خروج دودهایی نشانه هایی ازآفت زدگی وپایان عمر خود را بروز داده بود اما کسی توجه نکرده بود.

وی تصریح کرد: درایام اعتکاف در وقت سحری دادن به خانم ها چنار درخلاف جهت افتادن خود، بدون آسیب رساندن به کسی افتاد وخوشبختانه علی رغم تنه بسیار بزرگ به کسی آسیب نرساند.

حجت الاسلام علیدادی افزود: هرچند متهم شدیم به حذف این چنار اما بخشی از این چنار را به عنوان نماد راین بتونه کرده ودر محل قبلی خود در معرض نمایش گذاشتیم .

وی ادامه داد:بارها اعلام کردیم آبشار راین، سرانه درختان چنار زیبای راین از نعمت های خدادادی هستند که فرصت های گردشگری محسوب می شوند.

وی با اشاره به وجود 5امامزاده در این بخش کوچک گفت: راین با داشتن 44مسجد که 12مسجد آن در شهرواقع شده اند و نیز حضورمداوم یک دهم جمعیت بخش در نمازجمعه ، شهری مذهبی وفعال است.

امام جمعه راین با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی خوبی در راین انجام شده است گفت: برگزاری جشن هایی مانند اعیاد شعبانیه باحضور 5هزار نفر، مناسبت ها واعیاد واعتکاف که ما در ایام نوروز300نفر معتکف داشتیم ونیز12هیئت عزاداری نشان از سطح فعالیت وعلاقه مردم به امورفرهنگی دارد.

وی از ایجاد صلح وسازش وجلوگیری از طلاق در 10مورد با انجام برنامه های فرهنگی خبرداد وگفت:تلاش می کنیم در نبود سینما برای راین، فیلم های مورد علاقه جوانان را در سالن آموزش وپرورش اکران کنیم وبه نوعی به نشاط اجتماعی کمک کنیم.

وی ازساخت بنای گنبد وآرامگاه برای دو شهید گمنام در ورودی این شهر با کمک خیران خبرداد.

 

انتهای پیام/س

 

کلنگ زنی کارخانه چیپس ونیروگاه خورشیدی در راین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار