سرلک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چگونه دعا حلال مشکلات می شود + فیلم

هر آنچه که در پرتو عبادت پروردگار محقق می شود، عاشقانه های دلچسبی است که نور حقیقی را در دل مومن ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هر آنچه که در پرتو عبادت پروردگار محقق می شود، عاشقانه های دلچسبی است که نور حقیقی را در دل مومن ایجاد می کند و قدم به قدم او را به مراتب بالای عرفانیش نزدیک می کند.

لذت های معنوی همان  شیرینی هایی است که مسلمانان آن را در ماه رمضان احساس می کند و با ذره ذره اش انس می گیرد.

دعا، لذت بی پایان ماه مبارک رمضان است که کسانی که حتی در طول سال، ارتباط نزدیکی با آن ندارند، در این ماه این لذت را درک کرده و خود را به پروردگارشان نزدیک تر می بینند.

 

ش

 

حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک عضو هیئت علمی دانشکده هنر و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از کیفیت عبادت و اثرات دعا بیان کرد. او عبادت را نه فقط عملی اخروی بلکه کنشی دنیوی دانست و گفت: آدمی برای هدف بزرگی به اسم خدایی شدن آفریده شده است. خدایی شدن هم دو مسیر دارد، یکی مسیر عبادت است که شامل نماز خواندن و روزه گرفتن است. یکی هم مسیر بلاها و سختی هاست. روح عبادت و هدف بلا ها هر دو این است که  انسان با خدا در خلوتی روبرو شود.


بیشتر بخوانیم: برای استغفار کدام دعا را بخوانیم؟ 


وی افزود: دعا حکم آیینه ای  دارد که نقایص و حقایق وجودی انسان را به او نشان می دهد. انسان اهل، دعا سر از کار های خودش در می آورد. دعا، روح و ریشه عبادت است؛ چرا که انسان را با کسری ها و قصور های انسان رو برو می کند. دیده اید که بعضی وقت ها و در زمان ناراحتی وقتی با کسی درد و دل می کنیم، سبک می  شویم. سبک شدن بعد از درد و دل به این دلیل است که ما احساس می کنیم نسبت به درد ها و مشکلاتمان روشن و آشنا شده ایم.

 

ش

 

سرلک دعا را حلال بسیاری از مشکلات دانشت و اظهار کرد: دعا آن مسیر آرامش بخش  است که انسان را از درون همه گیر و گرفتی ها بیرون می کشد و از او  یک قهرمان می سازد. دعا می تواند از انسان یک موجود امیدوار، پر تلاش و همیشه در حرکت بسازد. این یک کارکرد دعاست.


بیشتربخوانید: راه های استجابت دعا 


این کارشناس مذهبی در پایان اضافه کرد: کار دیگر دعا این است که ما را با خدا آشنا می کند. زمانی که مناجات می کنیم، می بینیم که چه دست مهربانی و قدرتمندی، ما را یاری می کند. انسان از راه دعا به سرمنزل لقاء و معرفت الهی می رسد. به همین دلیل تمام ائمه اطهار(س) دعا ها و مناجات ها و حرف زدن هایشان با خداوند، جدی و مفصل بوده است. امیدوارم این راه پاک بندگی را همگی طی کنیم.

 

 

انتهای پیام/

مسیر عبادت از منظر حجت الاسلام و المسلمین سرلک

برچسب ها: احادیث ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار