تأکید رییس فدراسیون فوتبال بر حضور کرمان در لیگ برتر

رییس فدراسیون فوتبال گفت: اولویت و تلاش رییس هیئت فوتبال باید بر روی رساندن این استان به لیگ برتر متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی رییس هیئت فوتبال استان کرمان که در محل تالار پالیز کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه فوتبال در 23 شهرستان استان کرمان فعال است و تیم هایی از کرمان در 60 درصد لیگ های کشوری حضور دارند، این آمار را بی نظیر خواند و تأکید کرد: باید کرمان لیگ برتری شود.
وی افزود: در رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید اقدامات شاخصی در استان کرمان انجام شده و این استان ازجمله استان های موفق کشور در فوتبال است.
تاج تصریح کرد: استان کرمان 48 تیم در سطح کشور در رشته های فوتبال و فوتسال دارد.
وی یادآور شد: فوتبال استان کرمان یکی از پایه های عمده این فدراسیون است، چرا که هرسال یکی از عناوین نخست کشور در بخش بانوان را بدست می آورد و در این زمینه مدیران ورزشی استان کرمان بسیار موفق عمل کرده اند.
تاج، ارزیابی فدراسیون فوتبال از اقدامات انجام شده در استان کرمان را مثبت دانست و بیان داشت: هیئت فوتبال استان کرمان باید به دنبال سرعت بخشی در توسعه ورزش باشد.

رییس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنانش به پهناوری کشور اشاره کرد و گفت: این وسعت کشور سبب شده، برخی از استعدادها دیده نشوند، پس فدراسیون فوتبال در این زمینه وظیفه استعدادیابی و استعدادپروری را برعهده 9 منطقه گذاشته و پایلوت منطقه 9 کشور استان کرمان است.

تاج با اعلام اینکه با تفکر سرمربی تیم ملی برای تقویت پایه های فوتبال کشور، تیم های ملی متفاوتی انتخاب شده است، افزود: ازجمله اینها، تیم ملی زیر 13 سال کشور است که هم اکنون در قطر و چین اردو زدند و در واقع این استعدادها پرورش داده می شود تا در آینده به تیم ملی اضافه شود و تاکنون در این رده سنی سه تیم ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: تیم ملی نوجوانان در جام جهانی بخوبی درخشیده است و باید این روند ادامه یابد چرا که اگر زیرساخت ها فراهم نشود، این تیم در نقطه ای سقوط خواهد کرد.
تاج یادآور شد: برای تیم های ملی فوتسال کشور چهار رده بندی ایجاد شده است که در صورت نیاز جایگزین تیم ملی اصلی می شوند و این امر موجب شده که تیم ملی فوتسال امروز سوم دنیا باشد و در فوتبال ساحلی نیز این روند ادامه می یابد.
وی به بخش بانوان اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان مسابقات آسیایی تایلند در پیش است و بانوان ملی پوش ایران، امید نخست قهرمانی در این مسابقات هستند و اکنون از گروه خود صعود کرده اند.
تاج افزود: بخش بانوان زمانی تقریبا تعطیل شده بود و امروز با اقدامات جدی شانس نخست قهرمانی در آسیا دارد و توانمندی استان هایی از جمله کرمان در این بخش ورزش بانوان را در رنکینگ آسیا به مقام نخست رسانده است.
وی تصریح کرد: امروز تمامی رده های سنی در بخش بانوان تشکیل شده است و استان کرمان علاوه بر خود، بار چند استان را برای استعدادیابی فوتبال به دوش می کشد.
تاج یادآور شد: استان کرمان در بخش آموزش فوتبال نیز بسیار موفق عمل کرده است.

علی مرادی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مراسم گفت: فوتبال همواره درگیر حواشی بیشتری نسبت به سایر ورزش هاست، پس فردی که به عنوان رییس هیئت فوتبال استان کرمان انتخاب می شود باید به دور از این حواشی، گام های مثبتی در راستای توسعه ورزش این استان، به ویژه فوتبال بردارد.
وی افزود: مسئولیت سنگینی بر عهده هیئت فوتبال این استان است لذا فرد منتخب باید با تلاشی مضاعف مشکلات ورزش فوتبال را برطرف کند.

در پایان این مجمع، علی قرایی از ۴۷ رأی مأخوذه، ۳۷ رأی  کسب کرد و به مدت 4 سال به عنوان رییس هیئت فوتبال استان کرمان انتخاب شد.

همچنین در این آیین مراد حاج جعفری، رییس سابق هیئت فوتبال استان کرمان از سوی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به عنوان مشاور رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت فوتبال استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار