باشگاه فرهنگی؛

روایت زندگی در دنیای مجازی/ دروغی که برای یک جوان دهه شصتی دردسرساز می‌شود

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

روایت زندگی در دنیای فضای مجازی/به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.

به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

پیشنهاد سینمایی

فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی علی قائم مقامی، در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.  فیلم سینمایی جشن دلتنگی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است.

خلاصه داستان فیلم: «جشن دلتنگی»درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی و همچنین چهارطبقه اجتماعی است.

بازیگران: محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی‌ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشکان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی.

سایر عوامل: نویسنده فیلمنامه: پوریا آذربایجانی و مونا سرتوه، موسیقی: فردین خلعتبری، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی، صدابردار: آرش برومند، تدوینگر : خشایار موحدیان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا غفارزاده، مسئول لباس: مرضیه حبیبی و....

پیشنهاد تئاتری

«پاهای خانم هزارپا» نمایشی از شهر قم است که به کارگردانی مهدی خجستگی و نویسندگی ندا حاجی‌بابایی به عنوان چهارمین نمایش طرح حمایت از اجرای تئاتر فراگیر (کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه) در مرکز تئاتر کانون در حال اجراست.

«پاهای خانم هزارپا» روایت خانم هزارپایی است که از پاهای خود خسته شده و از شهر بیرون می‌آید و با کرمی روبرو می‌شود....

بازیگران این نمایش علیرضا نامدار، سیدهاشم موسوی، مهدی سوری، مرضیه کریمی، سمیه شیری، الهه اکبری، فاطمه فرکی، سمانه دلیر و علی‌اصغر تقی‌پور هستند.

 

پیشنهاد کتاب

کتاب «فرانکلین در تهران» به قلم سعید مستغاثی، در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

سعید مستغاثی پژوهشگر و مستندساز تاریخی، پس از کتاب «حکایت سینماتوگراف» که سیر سینمای ایران از آغاز تا قبل از انقلاب را برخلاف آثار متعدد این زمینه که بیشتر دایرت المعارف بوده اند روایت کرده است، این بار به سراغ «مؤسسه فرانکلین» رفته است تا پرده از انحصار گردانندگان پروژه فرانکلین در بازار نشر بردارد و چگونگی هدایت فرهنگی ایران در دوره پهلوی را روایت کند.

برخی از اسناد و تصاویر منحصر به فرد «مؤسسه فرانکلین» و افراد و نهادهای وابسته به آن پس از سال‌ها برای اولین بار در این کتاب منتشر می‌شود. کتاب «فرانکلین در تهران» به عنوان شصت و چهارمین جلد از مجموعه «نیمه‌پنهان» در 350 صفحه توسط انتشارات کیهان به بازار نشر عرضه شده است.

پیشنهاد فیلم تلویزیونی

فیلم سینمایی «متولد ۶۵» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: خاطره و امیر نامزد هستند. آن‌ها از قشر متوسط جامعه بوده و برای گذراندن روزشان دست به کار‌هایی می‌زنند که معمولا پولدار‌ها انجام می‌دهند! مثلا از فروشگاه لوازم زیادی می‌خرند و موقع حساب کردن از فروشگاه به بهانه‌ای بیرون می‌روند و یا به بهانه خرید ماشین گران‌قیمت سوار ماشین‌های مدل بالا می‌شوند. آن‌ها می‌خواهند چند ساعت را با هم در یک خانه گران‌قیمت بگذرانند و به بهانه‌ی اجاره خانه به یک برج می‌روند و از دوستانشان می‌خواهند که به آن‌ها زنگ بزنند تا بتوانند بهانه‌ای برای چند ساعت بیشتر ماندن را در آن خانه بیابند! صاحب‌خانه آقای بهرامی از امیر سوالاتی می‌پرسد و او به دروغ جواب‌هایی را می‌دهد که بهرامی فکر می‌کند که او پسر محسن؛ کسی است که سال‌ها قبل سر آن‌ها را در یک پروژه بزرگ ساختمانی کلاه گذاشته است.

پدرام شریفی، هنگامه حمیدزاده، احسان امانی و مریم سعادت در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

آخر هفته را چطور بگذرانیم؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار