نوبخت در بوشهر:

حضور آمریکا در برجام، اقدامی جز مزاحمت نداشت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مشخص شد در مدت زمان حضور آمریکا در برجام، اقدامی جز مزاحمت نداشته است.

حضور آمریکا در برجام، اقدامی جز مزاحمت نداشتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  محمدباقر نوبخت بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از شب گذشته تاکنون و با تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام، ساختار جدیدی در جهان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار آمریکا با رژیم جعلی و ارتجاعی در یک طرف قرار گرفته است و تمام دنیا در سمتی قرار دارد که مواضع ایران قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: شرایط اکنون شفاف شده است و مشخص شد که در مدت زمان حضور آمریکا در برجام، اقدامی جز مانع‌تراشی و مزاحمت نداشته است.

وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد که رژیمی مثل آمریکا که دایه مدیریت جهانی دارد بسیار بی‌ثبات است و قدرت تصمیم‌گیری در آنجا مقطعی است. هیچ کشوری نمی‌تواند به اعتبار اینکه با آمریکا به توافق رسیده است، برنامه‌اش را تنظیم کند.

نوبخت ادامه داد: این شرایط برای کشوری مثل ما که ظرفیت بزرگ ملی و اعتماد مردمی را دارد موقعیتی فراهم کرده تا برنامه توسعه خود را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: با تاکید رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه باید برنامه‌ای متناسب با این شرایط و خروج آمریکا از برجام طراحی کند و بودجه را با این شرایط برنامه‌ریزی کردیم و مشکلی هم نخواهیم داشت و با انسجام داخلی به توسعه و عمران مناطق مختلف کشور خواهیم پرداخت.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با تکیه بر برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های توسعه و عمران کشور را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از نظر ارزی منابع ما بیش از مصارف است، تصریح کرد: نوسان اخیر در بازار نیز در حال کنترل است. 

نوبخت خاطرنشان کرد: تعدادی از اقلام و کالاها و خدمات که در مجموعه ثبت سفارش قرار نگرفت در چارچوب رسمی خود قرار گرفته است و خدمات مورد نیاز مردم که هم‌اکنون در سامانه نیما تعریف نشده است، به زودی شناسایی می‌شود.

وی گفت: اکنون تفاوت برجام با قبل این است که در قبل از برجام تحریم‌های اروپا و شورای امنیت هم بود ولی اکنون آمریکا تنها است و اکنون سیاست ما بر پایه تکیه به درون کشور است و با اقتصاد درون‌زا می‌توانیم کشور را مثل گذشته اداره کنیم.

انتهای پیام/س

سفر نوبخت به بوشهر

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا از سر ترامپ لعنتی نگذره که مارو چند سال زجر داد