ترامپ از عملکرد نامزد پیشنهادی خود برای ریاست سازمان سیا تمجید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری عملکرد «جینا هاسپل» را در جلسه تائید صلاحیتش مورد ستایش قرار داد.

ترامپ از عملکرد نامزد پیشنهادی خود برای ریاست سازمان سیا تمجید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا عملکرد «جینا هاسپل»، نامزد پیشنهادی خود برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) -که در جلسه تائید صلاحیت خود در کمیته اطلاعاتی سنا به خاطر برنامه‌های بازجویی و شکنجه منظونین در پایگاه مخفی آمریکا مورد هجوم سناتورهای دموکرات قرار گرفت- را مورد ستایش قرار داد.

ترامپ پس از جلسه تائید صلاحیت هاسپل در پیامی توئیتری نوشت: «جینا هاسپل امروز کار تماشایی انجام داد. شخص دیگری به غیر از او به ریاست سیا حتی نزدیک هم نیست!»

در صورت تایید، هاسپل اولین زنی خواهد بود که ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به دست می‌گیرد. او روز گذشته برای تائید صلاحیت خود در کمیته مرکزی آمریکا حاضر شد و توانست اکثریت آراء جمهوری خواهان را با برتری 51 به 49 به دست آورد.

«جان مک‌کین»، سناتور ایالت آریزونا در بیانیه‌ای گفت به دلیل نقش منفی هاسپل در نظارت بر شکنجه مظنونین در پایگاه مخفی در تایلند با نامزدی او برای این سمت مخالف است.

در طول جلسه تائید صلاحیت، هاسپل قول داد برنامه‌های بازجویی خشن در زمان ریاست او دوباره اتفاق نخواهد افتاد. وی در دوران مدیریت خود در پایگاه مخفی آمریکا در تایلند در سال 2002 از سیستم شبیه‌سازی غرق شدن برای شکنجه مظنونین استفاده می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار