برگزاری سومین جشنواره دانش آموزی هوا و فضا در زنجان

سومین جشنواره‌ی دانش آموزی هوا و فضا در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ سومین جشنواره دانش آموزی هوا و فضا به همت کانون فرهنگی و تربیتی باب‌الحوائج اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان و با همکاری مرکز پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار می‌شود.

عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سومین جشنواره‌ی دانش آموزی هوا و فضا با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و آشنایی با بحث علم فیزیک برگزار می‌شود.

عباسی افزود: این جشنواره از ۱۸ الی ۱۹ اردیبهشت امسال نیز در رشته‌های موشک با قرص جوشان و نجات تخم مرغ در محل مرکز علم و فناوری برگزار گردید.

وی بیان کرد که دانش آموزان در این جشنواره، ۲۰ اردیبهشت امسال نیز در رشته‌های هواپیمای کاغذی و گلایدر، در محل سالن ورزشی زیتون به رقابت خواهند پرداخت.

در رشته هواپیمای کاغذی نیز ۲۵۰ نفر با ۵۰ تیم دو نفره و بقیه انفرادی و همچنین گلایدر دو نفره تعداد ۳۰ تیم با حضور ۶۰ نفر شرکت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گفت: بخش موشک با سوخت قرص‌جوشان با شرکت ۷۵ تیم دونفره و ۲۵۰ نفر به صورت انفرادی برگزار شد.

همچنین ۳۴۰ نفر در مسابقات نجات تخم مرغ که به صورت تیم‌های دو نفره برگزار می‌شود با شرکت ۸۰ تیم دو یا سه نفره در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند.

 

انتهای پیام/ع

رقابت دانش آموزان زنجانی در سومین جشنواره هوا و فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.