معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

وارد شدن خسارت ۶ هزارمیلیارد تومانی به بخش باغی

طهماسبی، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه خسارات ناشی از سرمازدگی به بخش باغی بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بوده که به‌ هیات دولت ارسال شده است.

خسارات سرمازدگی بخش باغی بیش از ۶ هزار میلیارد تومان استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، درخصوص میزان خسارت سرمازدگی به باغات و احتمال کمبود برخی محصولات در بازار، اظهار کرد: اگر بخواهیم میوه‌ها را تقسیم کنیم برخی از آنها نوبرانه هستند مانند توت و گوجه سبز و برخی دیگر گلخانه‌ای تولید می‌شوند که خارج از فصل هستند مانند توت فرنگ و برخی دیگر میوه‌ها تابستانه هستند که با توجه به تنوع اقلیمی کشور تولیدات آن نیز متنوع است.

400 اقلیم کوچک و بزرگ در کشور وجود دارد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود 400 اقلیم کوچک و بزرگ در کشور داریم که باعث می‌شود دامنه وسیعی از تولیدات کشاورزی را داشته باشیم، گفت: میوه‌های تابستانه شامل میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه، ملون‌ها و گیلاس است و مرکبات، سیب و انار نیز برخی از میوه‌های پاییزه محسوب می‌شوند.

خسارات سرمازدگی بخش باغی بیش از 6 هزار میلیارد تومان است

وی با اشاره به اینکه حوادثی مانند سرمازدگی هر ساله وجود دارند و تولید نیز در نوسان بوده است، ادامه داد: در سال جاری در 28 استان مشکلات سرمازدگی را شاهد بوده‌ایم که این موضوع در چندین استان‌ شدت بیشتری را داشته است، در برآورد اولیه خسارت سرمازدگی در بخش باغات که وزیر جهاد کشاورزی آن را به‌منظور خروج تولیدکنندگان از این وضعیت به هیات دولت برده بیش از 6 هزار میلیارد تومان بوده است.

خسارت به بخش کشاورزی درآمد یک سال کشاورز را صفر می‌کند

طهماسبی با تاکید بر اینکه خسارت 6 هزار میلیارد تومانی در زیر بخش باغی برآورد اولیه بوده است، عنوان کرد: ریسک‌پذیری و آسیب‌پذیری بخش کشاورزی به دلیل گردش مالی سالی یکبار آن است، زمانی که یک کشاروز آسیب می‌بیند سرمایه و دارای یک‌ساله او صفر می‌شود به همین دلیل نیازمند کمک و توجه هستند.

بیمه کشاورزی تاکنون پوشش همگانی نداشته است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پایان با تاکید بر اینکه در زمینه بیمه نیز نمایندگان مجلس تبصره‌ها را 100درصد تخصیص یافته تلقی کردند، خاطرنشان کرد: بیمه کشاورزی یک بیمه حمایتی است که باید بیش از این‌ها در صندوق آن پول باشد تا به‌موقع و به‌اندازه اقدام و روز به روز دامنه بیمه وسعت پیدا کند، بیمه کشاورزی تاکنون پوشش همگانی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
می گویند خسارت سرما زدگی بیش از ۶ میلیارد تومان چیزی نیست !
آخرین اخبار