اختتامیه همایش ملی پیشرفت پایدار دارالولایه سیستان در زابل

اختتامیه همایش پیشرفت پایدار، رهیافت‌های تاریخ، فرهنگ و تمدن در منطقه سیستان در دانشگاه زابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد ناظری جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم اختتامیه همایش پیشرفت پایدار دارالولایه  سیستان در دانشگاه زابل برگزار شد گفت: مردم سیستان سختی‌ها را تحمل میکنند، کارگری میکنند و شاید برخلاف میل باطنی مجبور به مهاجرت شوند، اما همیشه به نظام و ولایت وفادار هستند.

وی افزود: این سرزمین در تاریخ افتخارات فراوان دارد، عظمت و شکوه و اسطوره پروری این منطقه زبانزد خاص و عام بوده است.

محمد ناظری ادامه داد: وقتی گذشته سیستان را با امروز مقایسه میکنیم دلمان می‌گیرد، جوانان این منطقه شغل مناسب ندارند و این شایسته مردم منطقه سیستان نیست.

وی گفت: در چند سال اخیر از سوی دولتمردان به منطقه سیستان بسیار بی توجهی شد.

وی ادامه داد: دام و طیور مردم منطقه سیستان امروز به هراج گذاشته شده است، اکثر مردم منطقه سرماه منتظر دریافت یارانه هستند.

جانشین فرمانده سپاه سلمان گفت: ۴۰ هزار هکتار از باغات انگور یاقوتی را سپاه در سال‌های اخیر احیا کرده، اما امروز آن‌ها هم خشکیده است.

وی بیان کرد: ترانزیت کالا در منطقه سیستان هیچ نفعی بجز خراب شدن جاده‌ها و افزایش تصادفات و کشته شدن مردم ندارد.

سردار ناظری به تشریح ظرفیت‌های منطقه سیستان پرداخت و افزود: مردم سیستان سختی‌ها را تحمل میکنند، کارگری میکنند و شاید برخلاف میل باطنی مجبور به مهاجرت شوند، اما همیشه به نظام و ولایت وفادار هستند.

وی در ادامه به تشریح اقدامات سپاه برای آبادانی منطقه سیستان پرداخت و افزود: تمام مسئولان نسبت به منطقه سیستان وظیفه دارند و باید راهکار‌های لازم را برای بهبود شرایط این منطقه به کار گیرند.

انتهای پیام/ع

همایش ملی پیشرفت پایدار دارالولایه سیستان 

برچسب ها: سپاه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار