سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

فوت و مفقود شدن ۶ تن در سیلاب‌های اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در حوادث سیل و آبگرفتگی اخیر ۵ تن جان خود را از دست دادند و یک نفر مفقود شده است.

فوت و مفقود شدن ۶ تن در حوادث سیل ۵ روز گذشته در کشورمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص امدادرسانی به سیل زدگان از روز 18 تا 22 اردیبهشت ماه اظهار کرد: 17 استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه،کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان گرفتار سیل و آبگرفتگی بودند.

وی افزود: 448 امدادگر هلال احمر در قالب 115 تیم امدادی به 8 هزار و 690 نفر در 91 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند و به 286 نفر خدمات اسکان اضطراری دادند.

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر 2 نفر را به  مراکز درمانی منتقل و به 44 نفر خدمات سرپایی دادند.

سلیمی ادامه داد: طی 5 روز گذشته 5 نفر در حوادث  فوت کردند که 2 تن از آنها اهل کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری بودند و به علت ریزش منزل مسکونی جان خود را از دست دادند.  همچنین یک تن در اشنویه بر اثر برخورد صاعقه، یک تن در خوی از توابع استان آذزبایجان غربی به علت غریق در سیلاب و یک تن نیز در اهراز توابع استان آذربایجان شرقی به علت برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: یک تن از ساکنان طالقان از توابع استان البرز در سیل مفقود شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: امدادگران در طول این مدت از 89 منزل مسکونی گرفتار در سیل آب تخلیه و 3 دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رها سازی کردند.

سلیمی ادامه داد: در طول 5 روز گذشته امدادگران  57 دستگاه چادر، 3 هزار تخته پتو، 130 تخته موکت، 4 هزار و 400 کیلو گرم نایلون، 4 هزار و 440 قوطی کنسرو، 7 هزار قرص نان، 245 بطری آب معدنی، 350 کیلو گرم خرما، 570 کیلوگرم برنج، 145 کیلوگرم روغن، 385 کیلوگرم قند و شکر، 240 بسته بیسکوییت و 75 کیلوگرم کشمش توزیع کردند.

وی تصریح کرد: امدادرسانی در آذربایجان غربی،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،فارس و کرمانشاه و عملیات جستجو مفقودی در البرز ادامه دارد.

انتهای پیام/

تشریح عمیلات نجات هلال احمر در سیل اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار