تلاش برای توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت در روستا‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از تلاش برای توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت نسل ۳ و ۴ در ۵۵۰ روستا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  علی صالح نساج، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: اقدامات موثری در زمینه توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا فاوا داشته‌ایم و با همکاری موثری که با پارک علم و فناوری استان ایجاد شد، شاهد راه‌اندازی خانه استارتاپ بودیم و شرکت‌های نوپا می‌توانند از خدماتی که در این مکان ارائه می‌شود استفاده کنند.

وی افزود: کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی خوزستان، از جمله فعالیت‌های موثر دیگری است که انجام شده و تلاش بر این است که سطح ارائه خدمات اینترنت و شبکه تلفن ثابت و همراه در مناطق روستایی مانند مناطق شهری افزایش یابد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال جاری شاهد توسعه شبکه در 550 روستا در استان خوزستان خواهیم بود و تاکنون نیز 2 هزار و 400 روستا از مزایای ارتباطات پایدار بهره‌مند شده‌اند.

صالح نساج عنوان کرد: در بهمن ماه سال گذشته همه 76 شهر خوزستان از اینترنت نسل 3 و 4 بهره‌مند شد. در سال جاری نیز توسعه شبکه در 550 روستا در برنامه است و روستاهایی که ارتباط تلفنی دارند، ولی اینترنت ندارند، در سال جاری از خدمات اینترنت نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: شرکت‌های فعال در بخش فاوا اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند و توانسته‌اند در زمینه‌های مختلف کاری مانند تولید محتوا، فعالیت‌های خوبی انجام دهند. تلاش شده به صورت مادی و معنوی حمایت‌های خوبی از این شرکت‌ها انجام و وام‌های کم‌بهره 4 درصد از محل تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و اطلاعات به شرکت‌های نوپا داده شود. سال گذشته حدود 20 وام به شرکت‌های نوپا و یا اشخاص حقیقی فعال در این حوزه در استان ارائه شده است.

وی افزود: تسهیلاتی که از محل وجوه اداره شده ارائه می‌شوند، در بخش تولید و توسعه نرم افزار، تولید محتوا و امنیت فناوری اطلاعات است و افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نسبت به ثبت نام تسهیلات وجوه اداره شده اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اینترنت روستاهای خوزستان توسعه می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینترنت نخواستیم.وضع آنتن دهی همراه اول درشوش وبخصوص روستای میثم تمار افتضاح است.فکری شود