مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

سید تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی گفت: دولت برای رونق کسب و کار در جامعه، به ازای ایجاد 2 فرصت شغلی توسط کارفرمایان حق بیمه یکی از کارگران به کار گرفته شده را تامین می کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: در این راستا همچنین جرایم کارفرمایان در سال 97 بخشیده شده و بدهی آنها هم از سوی این سازمان تقسیط شده است.

نوربخش با بیان اینکه 2 میلیون و 300 هزار کارفرما و کارگر در تعامل با سازمان تامین اجتماعی هسند،بیان کرد: این سازمان یکی از مراکز تاثیر گذار در فضای کسب و کار کشور بوده و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۰۵ درصد مستمری افراد تحت پوشش افزایش یافته است که این میزان در سال‌های قبل از آن مقدار کمتری بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: وظیفه ما تامین امنیت اجتماعی در سطح جامعه است و در این زمینه ما سعی کرده‌ایم تا از حاشیه‌های بسیاری در این سازمان دوری کنیم تا به این هدف مقدس برسیم.

نوربخش بیان داشت: بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲۴ درصد بودجه کل کشور را شامل می‌شود و ما در این سازمان به صورت ماهیانه بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برای افراد تحت پوشش این مجموعه مستمری پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: ضعف و کمبودهایی در کار وجود دارد که در حال برطرف شدن می باشد اما حرکت سازمان کاملا در چارچوب قانون مداری،برنامه محوری،پاکدستی و پاسخگویی می باشد.

انتهای پیام/ح

بودجه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

 

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
افزايش حقوق مستمري بگيران چي شد
.
.??!.