۵۰ میلی‌متر باران در کم‌بارش‌ترین استان کشور سیلاب به راه انداخت

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه مجموع بارش شدید باران در بهشت‌آباد بمپور به ۴۹ میلی‌متر رسید، گفت: خسارات ناشی از سیلاب روز گذشته در شهرستان ایرانشهر در دست بررسی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛نبی بخش داودی فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه بارش‌های خوبی در ایرانشهر بارید، اظهار داشت: بیشترین مقدار بارش تا صبح امروز مربوط به ایستگاه "بهشت‌آباد" بمپور با ۴۹ میلی‌متر بوده است که در برخی نقاط موجب سیلابی شدن برخی رودخانه‌ها شد.

فرماندار ویژه ایرانشهر با بیان اینکه پس از بهشت‌آباد، بیشترین بارش‌ها مربوط به شمس‌آباد با ۳۵ میلی‌متر بوده است، افزود: در ایستگاه بارانسنجی فرمانداری ایرانشهر نیز ۲۹.۱ میلی‌متر باران ثبت شده است.

وی ادامه داد: در شهر بمپور نیز بارندگی خوبی گزارش شده که میزان آن ۲۶ میلی‌متر است، در برخی روستا‌های ایرانشهر نیز بین پنج تا ۱۶.۵ میلی باران گزارش شده است.

داودی با بیان اینکه بارندگی‌های دیروز به برخی بخش‌ها خسارت وارد کرده است، گفت: هم‌اکنون تیم‌های ارزیاب شهرستان در حال برآورد این خسارت‌ها هستند که به محض جمع‌بندی و نهایی شدن آن، میزان خسارت اعلام می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان ایرانشهر با اشاره بر اینکه مشکل قطع برق برخی محلات ایرانشهر برطرف شده است، ادامه داد: بارندگی و طوفان شدیدی در ایرانشهر رخ داد که قطع شدن جزئی برق در برخی محلات محتمل بود، اما خوشبختانه با همکاری شرکت برق، همان دیشب مشکل قطع برق حل شد.

 سامانه بارشی روز چهارشنبه گذشته در استان فعال شد که با بارش باران شدید در برخی نقاط استان، سیلاب برخی مناطق در مرکز سیستان و بلوچستان را فرا گرفت. فعالیت این سامانه در روز جمعه افزایش یافت و موجب بارش شدید باران در برخی نواحی مرکزی استان نظیر ایرانشهر و خاش شد که از برخی روستا‌ها گزارش سیلاب نیز اعلام شده است.

این بارندگی‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که به گفته مسئولان وزارت نیرو سیستان و بلوچستان کم‌بارش‌ترین استان کشور است و کاهش بارندگی‌ها سبب شده تا وضعیت سد‌های استان به حد هشدار برسد، بطوریکه در یکی از سد‌های جنوب استان در چابهار هیچ آبی برای شرب باقی نمانده است.

خبرنگار خدیجه پرورش

انتهای پیام/پ

 

جاری شدن سیلاب در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.