درخشش تیم جهرم در رقابت‌های او اسپرت فارس

تیم جهرم قهرمان رقابت‌های او اسپرت فارس شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرحیم خداجو رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم، گفت: اولین دوره مسابقات او- اسپرت کارگران استان فارس به میزبانی شهرستان مرودشت برگزار شد.

خداجو افزود: این مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با شرکت ۲۰۰ شرکت کننده در قالب ۴ تیم از شهرستان‌های آباده، شیراز، مرودشت و جهرم ترتیب یافت.

وی گفت: در این رقابت‌ها تیم جهرم در بخش آقایان به سرپرستی احمد روان بد به دو نشان طلا و سه نقره و در بخش بانوان با سرپرستی نرگس کارگر به ۷ نشان طلا و دو نقره دست یافت و قهرمان این دوره از مسابقات شد و تیم مرودشت در مکان دوم قرار گرفت و شیراز بر جایگاه سوم ایستاد.

به مجموعه فعالیت‌های جسمانی وذهنی سازمان یافته به منظور آمادگی تن و روان و ارتقاء تندرستی و دفاع شخصی آمیخته با ورزش‌های اصیل ایرانی او-اسپرت می‌گویند.

او-اسپرت در بخش‌های هنری، ساحلی، رزمی و ذهنی برگزار می‌شود.

بخش هنری آن عموماً موارد سرعتی در آن لحاظ شده است که چابکی، انعطاف پذیری، عکس‌العمل و چالاکی توأم با تمرکز ورزشکاران مد نظر قرار گرفته و ورزشکار برتر در جریان یک سری جابه‌جای و تکنیک‌های سرعتی شناخته می‌شود.

این بخش شامل روش‌های آمادای (مهارت‌های سرعتی)، ایستاتیس (مهارت‌های نمایشی) و اسپدان (مهارت‌های تعادلی، ترکیبی) و انشان (مهارت‌های تیمی) اوتیان (مهارت‌های ذهنی) است و در داخل سالن انجام می‌شود.

بخش ساحلی آن شامل روش کاسپین (مهارت‌های ساحلی) که ترکیبی از مچ اندازی، دو با مانع همراه با حرکات آکروباتیک و شنا کردن و تیراندازی است که در ساحل دریا برگزار می‌شود.

بخش مبارزه‌ای آن روش اوکسیان (نبرد آزاد) و آکسایا (نبرد ترکیبی) است که در روی سکو و یا میدان نبرد انجام می‌شودو آخرین بخش آن روش اهمتان (نیمه آزاد) است که قابلیت اجرا در تشک در داخل سالن، کنار ساحل دریا و فضای باز و روی برف در زمستان را دارد.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز است.
انتهای پیام/ر

تیم جهرم قهرمان رقابت های او اسپرت فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.