متقی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپا با آمریکا هیچ تفاوتی ندارد/ماندن اروپا در برجام صرفا مصرف رسانه‌ای دارد

سخنگوی جبهه پایداری گفت: اروپا با آمریکا هیچ تفاوتی ندارد و غیرقابل اعتماد بودن آنان براساس سابقه گذشته‌شان واضح است.

/مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: با خروج آمریکا از برجام تعداد مهمی از بندهای آن حذف شده، بنابراین آنچه اکنون از برجام باقی مانده است دیگر برجام قبلی نیست.

وی ادامه داد: از برجام به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک یاد می کنند زمانی که آمریکا از آن خارج و تعداد مهمی از بندهایش حذف شده، دیگر نه جامعیت دارد و نه اقدام مشترک است.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیان کرد: در معاهدات بین المللی اگر یک ویرگول یا یک کلمه جا به جا شود، معاهده از اعتبار ساقط خواهد شد و اکنون هم برای برجام چنین حالتی پیش آمده است و دیگر اعتبار حقوقی ندارد.

متقی‌فر تاکید کرد: دولت اعلام کرده با اروپایی ها رایزنی می کند تا تضمین بدهند، زمانی که مفاد برجام همان قبلی نیست، باید مشخص کنند که می خواهند با چه متنی با اروپا مذاکره کنند و در این زمینه به مردم توضیح دهند.

وی با اشاره به تصویب برجام در مجلس، اظهار کرد: مجلس در قبال نقض فاحش برجام، دولت را موظف به انجام تکالیفی کرد و اکنون با خروج آمریکا از برجام، نقض فاحش اتفاق افتاده است و باید نمایندگان عملی شدن تکالیف را پیگیری کند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اروپا با آمریکا هیچ تفاوتی ندارد، گفت: ما غیرقابل اعتماد بودن اروپایی ها را براساس سابقه گذشته آنان و مستند به اظهارات مقامات اروپایی بیان می کنیم چرا که حرف های مقامات آمریکا از دهان سران اروپا خارج می شود.

متقی فر تصریح کرد: اروپا اعلام کرده در برجام می ماند این حرف فقط مصرف رسانه ای دارد و کاملا مشخص است که تقسیم کاری بین اروپا و آمریکا صورت گرفته و اروپا نقش پلیس خوب را در برجام بازی می کند.

وی  ادامه داد: اکنون از برجام فقط نظارت های غیر متعارف، پیچیده و وسیع باقی مانده است و در گام اول باید نظارت ها را بر مراکز هسته ای کشورمان تعلیق کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه تضمین اروپایی ها باید چگونه باشد، اظهار کرد: تضمین اروپا این است که آن بخش از تحریم ها را که مربوط به اوست، سریعا لغو و مشکل مراودات بانکی ما با بانک های اروپایی را حل کنند.

متقی فر با تاکید بر اینکه تضمین اروپا در واقع عمل به تعهداتش است، افزود: اروپا باید صداقت خود را در برجام اثبات کند؛ نباید اجازه بدهیم  از ما زمان بخرند و دو سال دیگر هم درگیر تضمین دادن اروپا شویم چرا که دود ضرر آن به چشم مردم می رود.

انتهای پیام/

تضمین اروپا، عمل به تعهداتش در برجام است

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار