وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تعیین تکلیف وضعیت پایه اول متوسطه سمپاد و نمونه دولتی تا چند روز آینده/ برای رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره منتظر قوه قضاییه هستیم

بطحایی تعیین تکلیف وضعیت پایه اول متوسطه سمپاد و نمونه دولتی تا پایان هفته خبر داد.

فشار آزمون های تستی را کاهش می دهیم/ تلاش برای اجرای طرح رتبه بندی تا مهرماه

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه انتخابات صندوق دخیره فرهنگیان و در جمع خبرنگاران درباره پاداش پایان خدمت معلمان بیان کرد: براساس پیش بینی مجلس این پاداش در قالب تنخواه پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییرات در آزمون تیزهوشان گفت: نوع آزمون تفاوت خواهد کرد و به جهت رعایت اصول تربیتی مصر هستیم؛ فشار آزمون تستی را از دانش آموزان دور کنیم؛ کتاب‌های کمک آموزشی مفصلی که دانش آموزان را درگیر کرده کاهش یابد و جلوی این حرکت نامبارک گرفته شود.

وی ادامه داد: برای مصاحبه مدارس استعداد‌های درخشان نحوه کار را تا چند روز آینده اعلام می‌کنیم، اما قطعا آزمون تستی نخواهیم داشت و از روش‌های مختلف دیگری همچون غربالگری، مصاحبه، گفتگوی حضوری استفاده خواهیم کرد.

بطحایی درباره توسعه دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به تاکیدات و فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان داشتند موارد‌ی که ایشان مطالبه کردند احصا کردیم و امیدواریم با جهش مناسبی در توسعه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که مرجع  تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش هستند، به شرایط مطلوب برسیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان بیان کرد: رتبه بندی معلمان باید با تصمیم دولت به نتیجه برسد و متناسب با بودجه باشد که امیدواریم تا مهر بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

 میزان سود صندوق ذخیره فرهنگیان

بطحایی درباره نتیجه جلسه اخیر هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه گزارش حسابرسی سال مالی هنوز به تصویب نرسیده است، گفت:  در حال تلاش برای آماده‌سازی هرچه زودتر گزارش هستیم و میزان سود توزیعی میان فرهنگیان مشخص شود.

وزیر آموزش و پرورش سود پیش بینی شده را  حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد؛ گفت: در این مورد ابهاماتی وجود داشت و امیدواریم طی یک ماه آینده میزان سود توزیعی مشخص شود. 

بطحایی  درباره میزان سود صندوق ذخیره فرهنگیان طی سال های مختلف، اظهار کرد: این سود در سال های مختلف متغیر بوده است اما میزان حدودی آن  بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی درباره نتایج گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این گزارش به قوه قضاییه ارسال شده است و منتظر هستیم نتایج آن اعمال شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان یک بنگاه اقتصادی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان یک بنگاه اقتصادی است، اظهار کرد: چنانچه این سودآوری از طریق انعقاد قرارداد با شرکتی کم سودتر قرارداد ببندد خلاف قانون عمل کرده است و مدیران متخلف شناخته می شوند.

وی درباره بخشنامه کسر پنج درصد حق عضویت صندوق بیان کرد: این بخشنامه برای افزایش توان سرمایه گذاری صندوق اجرایی می‌شود، البته این مورد کاملا اختیاری است و کسانی که موافق نباشند پنج درصد کسر نباشند و همان سه درصد از حقوقشان کم می‌شود.

بطحایی درباره عضویت  بازنشستگان گفت: براساس بخشنامه صندوق این عضویت استمرار دارد البته براساس قانون دولت، سهمی به بازنشستگان پرداخت نخواهد شد.

عقد قرارداد با شرکت های خصوصی منع قانونی ندارد

وزیر آموزش و پرورش درباره صندوق که از عقد شرکت‌های خصوصی منع شده است یا خیر؟، بیان کرد: برای این منظور منعی وجود ندارد و صندوق ذخیره شرکت غیردولتی است و می‌تواند با رویه پیش بینی شده در قانون تجارت با هرشرکت دارای صلاحیت مشارکت کند.

بطحایی درخصوص ورود اعضای جدید، به صندوق  و افزایش تعداد هیئت امنا به ۹ نفر بیان کرد: نقش نظارتی هیئت امنا در دوره  جدید توسعه پیدا می کند و به طور مداوم گزارش‌هایی از هیئت مدیره می گیریم بر همین اساس هیئت امنا در ماه‌های اخیر پنج جلسه داشته و بر نوع سرمایه‌گذاری‌ها نظارت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
تمامی دانش آموزان متقاضی مدارس نمونه و سمپاد کارنامه درخشانی دارند. اینکه جزء بدیهیات است
Iran (Islamic Republic of)
پدر
۱۲:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
باشگاه محترم خبرنگاران جوان ، امروز 26/297 است. مطابق مصاحبه وزیر میبایست شرایط ثبت نام دانش آموزان را در پایه هفتم اعلام کند.
لطفا و خواهشا خبرنگاران محترم شما پیگیری نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۳:۵۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
از تاریخ 26 فروردین ماه تا به امروز وزیر محترم و مشاورین هیچ گونه راهکاری ارائه ننمودند!! 250 هزار دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.در حقیقت 250 هزار خانواده بلاتکلیف است . مهلت 3و4 روزه که فرمودید که تمام شده خانواده ها بابت آزمون و ثبت نام فرزندانشان نگران هستند. تا کی تا چه زمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سه چهار روز دیگر، آخر هفته یعنی چند روز ؟؟الان یک ماه است همین صحبت میشود.
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۲:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
باشگاه محترم خبرنگاران جوان ، خبرنگار محترم شما از وزیر سوال نکرد که این سه ، چهار روزه کی میرسد بالغ بر یک ماه است که وزیر اعلام میکند سه چهار روز دیگر روش گزینش را اعلام میکند!!! پس کی این 3-4 روز فرا میرسد.اصلا روش گزینش دارند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پدر
۱۲:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
بلاتکلیفی خانواده ها و دانش آموزان:
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.شورای انقلاب فرهنگی انجام آزمون را بنا به صحبت های اعضا محترم، آقای مهندس مجاز دانسته است .آیا مطابق قانون (مطابق فصل هشتم چهار چوب نهادی و نظام اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش: برای تحقق اهداف و برنامه های سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم انداز برنامه ریزی و نظارت بر برفرآیند تحول بنیادین در دو سطح به شرح زیر صورت می پذیرد:
بخش اول: تصمیم گیری کلان و نیز ارزیابی و نظارت راهبردی فرآیند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر پایه این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد)
به عنوان مرجع بالاتر تخلف نیست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۱۲:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
250 هزار دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.در حقیقت 250 هزار خانواده بلاتکلیف است . مهلت 3و4 روزه که فرمودید ( نقل به مضمون ) که تمام شده خانواده ها بابت آزمون و ثبت نام فرزندانشان نگران هستند.
آخرین اخبار