نعمتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ماموریت لاریجانی به کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه برای برگزاری جلسات با نخبگان اقتصادی

سخنگوی هیئت رئیسه از مأموریت رئیس مجلس به دو کمیسیون مجلس برای برگزاری جلساتی با حضور نخبگان اقتصادی خبر داد.

ماموریت لاریجانی به کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه برای برگزاری جلسات با نخبگان اقتصادیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز برای بررسی وضعیت بازار ارز، اظهار کرد: در این جلسه جهانگیری ضمن ارائه گزارش مفصلی در مورد وضعیت بازار ارز و اقدامات انجام شده جهت تامین ارز کشور، گفت که مبنای محاسباتی ارز ۴۲۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه موضوع چگونگی تامین نیازمندی‌های ارزی کشور همچون ارز دانشجویی، دارو‌های بیماران، صادارت و واردات و نیاز‌های تولیدکنندگان مطرح شد، ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی قول دادند که هیچ‌گونه نگرانی برای تامین نیاز ارز این گروه‌ها وجود ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه لاریجانی در این جلسه با حساسیت جدی تاکید کرد که حتما باید مشوق‌های صادراتی به تجار اختصاص داده شود، تصریح کرد: با توجه به توضیحات جهانگیری و  سیف و همچنین اظهارات نمایندگان، وفاقی بین دولت و مجلس درباره وضعیت بازار ارز به وجود آمد. 

نعمتی درباره انتقادات مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسه، بیان کرد: یکی از این انتقادات، نبود هماهنگی در ستاد اقتصادی دولت بود که معاون اول رئیس‌جمهور قول داد هماهنگی‌های بیشتری به وجود آید.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه را مامور کرد تا جلساتی با نخبگان اقتصادی کشور گذاشته و گزارش مفصلی از آن را به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جهانگیری هم قول داد که با دعوت از نخبگان اقتصادی، نگرانی‌های جامعه درباره بازار ارز را رفع کند، اظهار کرد: وحدت و همدلی بین قوای سه‌گانه و ملت ایران اصلی‌ترین نیاز کشور است و ملت ایران همواره حامی نظام بوده‌اند و در شرایط فعلی نیز باید نحله‌های مختلف سیاسی به دنبال وفاق باشند تا مشکلی برای کشور به وجود نیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار