دور دنیا با نوآوران؛

صبح خود را با قوری سخنگو و نان‌های پیام رسان آغاز کنید

محققان کشور‌های مختلف موفق به اختراعات جدیدی شده‌اند که زندگی را برای مردم آسان و هیجان انگیز می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات و اکتشافات روزمره در جهان پیشرفت‌های بسیار زیادی را برای  جوامع مختلف به وجود آورده است، هر یک از این اختراعات سبب آسان شدن زندگی افراد و پیشرفت روند حیات شده‌اند که در این بسته خبری به برخی از عجیب‌ترین اختراعات دانشمندان جهانی می‌پردازیم.

محققان موفق به تولید دستگاه توستری هوشمندی شدند که قادر است پیام‌های مختلف را بر روی نان تست به نمایش درآوردند.

مشاهده پیام‌های روزانه روی نان صبحانه 

این دستگاه پیام‌هایی مانند قرار ملاقات و یا وضعیت آب و  هوا را بر روی نان تست به صورت شکل نمایش می‌دهد و یا پیام مورد نظر را تایپ می‌کند، این دستگاه از طریق بلوتوث گوشی هوشمند پیام‌ها را دریافت می‌کند و با هر بار استفاده از این دستگاه، پیام جدید بر روی نان‌ها نشان داده می‌شود.

خبرنگار: جعفریصبح خود را با قوری سخنگو و نان‌های پیام رسان آغاز کنید

بدون آنکه خسته شوید از پله‌ها بالا روید

محققان یک آزمایشگاه در کشور هلند فناوری جدیدی را اختراع کرده‌اند که همانند آسانسور و پلکان عمل می‌کنند به این صورت که به فرد اجازه می‌دهد تا با مصرف انرژی بسیار کم بین طبقات به صورت عمودی حرکت کند.

قوری که صدای شما را ضبط می‌کند

ضبط صدا یکی از بزرگترین اختراعات جوامع بشری بود، درراستای پیشرفت این فناوری دو دانشجوی دانشگاه توکیو اختراع عجیبی را بر پایه ضبط صدا داشته‌اند؛ این دو جوان وسیله‌ای شبیه به قوری طراحی کرده‌اند که افراد می‌توانند درب آن را باز کنند و صدا و پیام خود را در ‌آن ضبط کنند و سپس صدای کاربر در قوری قرار می‌گیرد، کاربر بعدی پس از باز کردن درب این قوری صدای ضبط شده فرد قبلی را می‌شوند و سپس پیام قبلی حذف می‌شود و کاربر پیام جدید را در قوری ضبط می‌کند.

خبرنگار: جعفریصبح خود را با قوری سخنگو و نان‌های پیام رسان آغاز کنید

دوچرخه‌ای که با چرخش شما می‌چرخد

یکی از عجیب‌ترین اختراعات بشر دوچرخه‌ای است که با چرخش پای دوچرخه سوار قابلیت چرخش پیدا می‌کند و هر زمانی که دوچرخه سوار اراده کند، می‌تواند بدنه دوچرخه را بچرخاند و آن را از مسیر اصلی دوچرخه خارج کند یعنی کنترل دوچرخه تماما به دست رکاب‌زن است.

خبرنگار: جعفریصبح خود را با قوری سخنگو و نان‌های پیام رسان آغاز کنید

با خیال آسوده در ماشین خود بخوابید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در اتومبیل خود نشسته‌اید و رانندگی نمی‌کنید بخواهید با خیال آسوده بخوابید اما جای مناسب برای سر خود پیدا نمی‌کنید.

محققان برای برطرف کردن این مشکل گردنبندی طراحی کرده‌اند که سر کاربر در زاویه 90 درجه قرار می‌دهد و از افتادن سر به اطراف جلوگیری می‌کند این گردنبند از پارچه‌ای نرم ساخته شده که به پشت صندلی بسته می‌شود.

طراحی تخت خوابی زیبا در قایق‌های تفریحی

قایق‌های مسافربری کوچک ساخته می‌شوند و نمی‌توانند وسایل رفاهی مانند تخت‌خواب را در خود جای دهند اما محققان یک قایق تفریحی کوچک را طراحی کردند که بر روی آن "ننو"شبیه به گهواره قرار دارد و افراد می‌توانند به راحتی بر روی آن استراحت کنند.

تلفیق 2 سیستم صوتی با یکدیگر

یکی از شرکت‌های اروپایی سیستم صوتی طراحی کرده است که صفحه‌ای از جنس پلاستیک بر روی آن قرار دارد و همانند گرامافون موسیقی نشاط‌ بخشی را پخش می‌کند یعنی دو سیستم پخش صوت را در یک سیستم طراحی کرده‌اند.

خبرنگار: جعفریصبح خود را با قوری سخنگو و نان‌های پیام رسان آغاز کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.