غیابی مطرح کرد؛

تقویت اکوسیستم استارت‌آپ‌ها هدف برگزاری نمایشگاه اینوتکس

عضو اتاق فکر نمایشگاه اینوتکس با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و ایجاد زیر ساخت استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود.

تقویت اکوسیستم استارت‌آپ‌ها هدف برگزاری نمایشگاه اینوتکسبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا غیابی عضو اتاق فکر نمایشگاه اینوتکس در در نشست خبری این نمایشگاه که صبح امروز در معاونت علمی و فناوری برگزار شد با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه و در راستای سند چشم انداز کشور به نقش علم و فرهنگ توجه شده است، گفت: در این برنامه به توسعه علمی کشور و پیشی گرفتن در منطقه توجه بسیاری شده است.

عضو اتاق فکر نمایشگاه اینوتکس با اشاره به حمایت از اقتصاد مقاومتی گفت: با روندی که بوجود آمده و به کمک این نمایشگاه قرار است از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم و جوانانمان را برای پیشی گرفتن در کسب و کار زندگی و کارآفرینی تشویق کنیم.

وی ادامه داد: اکوسیستم استارت‌آپ‌ها هر روز تقویت می‌شوند در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا باید با اجزای مختلف یک تیم آشنا شوند تا بتوانند فرصت‌های منطقه و بازار تجاری را فعال کنند.

غیابی در رابطه با زیرساخت شرکت‌ها در نمایشگاه اینوتکس بیان کرد: در این نمایشگاه زیرساخت‌های مناسبی برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده است که این زیرساخت‌ها شامل مرکز مالکیت معنوی، فرابورس و ارائه دهندگان اپراتورها می‌شود.

آشنایی استارت‌آپ‌ها و نهادهای متولی در نمایشگاه اینوتکس

عضو اتاق فکر نمایشگاه اینوتکس با اشاره به اینکه در رویداد اینوتکس استارت‌آپ‌ها با نهادهای مختلف آشنا می‌شوند، اظهار کرد: نهادهایی که با استارت‌آپ‌ها سرکار دارند در رویداد اینوتکس برای افزایش هم‌افزایی و شناخت فرصت‌های مناسب این استارت‌آپ‌ها با یکدیگر آشنا می‌شوند.

وی در خصوص قسمت‌های مختلف نمایشگاه اینوتکس بیان کرد: در این نمایشگاه بخشی به عنوان استیج در نظر گرفته شده است که این بخش مجازی با هدف ترویج فرهنگ‌سازی و نوآوری بسیاری از فناوران بخش خصوصی طراحی شده است.

غیابی با بیان اینکه در این نمایشگاه سخنرانی‌های تخصصی وجود دارد، گفت: در این نمایشگاه سخنرانان دغدغه‌هایی که امروز استارت‌آپ‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را در پنل های تخصصی برای شرکت‌ها تشریح می‌کند.

حضور کارآفرینان در نمایشگاه اینوتکس

همچنین در ادامه این نشست علی هزاوه رئیس مرکز شتاب‌دهی و نوآوری گفت: استارت‌آپ‌های نوآوری از سال گذشته در رویداد اینوتکس شرکت می‌کنند و این نمایشگاه فرصت مناسب برای انها است تا محصولات خود را به نمایش بگذارند.

عضو اتاق فکر نمایشگاه اینوتکس با بیان اینکه شرکت‌های نوپا و پارک‌های علم و فناوری در این نمایشگاه حضور دارند گفت: علاوه بر شتاب‌دهنده و شرکت‌ها سرمایه‌گذاران در دو بخش سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران کسب و کار اولیه در این نمایشگاه حضور دارند.

هزاوه یادآور شد: در بخشی از این نمایشگاه برای کارآفرینی است و ایده‌های برتر در این نمایشگاه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار