مسئول پردازش بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان مطرح کرد؛

درمان بیش از ۷۵ بیماری با سلول‌های بنیادی

مسئول پردازش بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان گفت: با استفاده از سلول‌های بنیادی بیش از ۷۵ بیماری قابل درمان است.

منیره محمد، مسئول پردازش بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: بیش از 75 بیماری توسط سلول‌های بنیادی قابل درمان است و تاکنون از نمونه‌های ذخیره شده در بانک عمومی سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان 26 پیوند و از بانک خصوصی 20 پیوند انجام شده است.

وی از ذخیره بیش از 90 هزار نمونه خون بند ناف که HLA حدود 65 هزار نمونه تعیین شده است در 2 بانک خصوصی و عمومی سلول های بنیادی خون بند ناف رویان خبر داد و بیان کرد: تاکنون 25 پیوند موفقیت آمیز با استفاده از سلول های بنیادی ذخیره شده این بانک بر روی بیماران فلج مغزی انجام شده است.

مسئول پردازش بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان را بزرگترین بانک منطقه خاورمیانه از نظر تعداد نمونه های ذخیره شده و تعیین HLA اعلام و گفت: شرکت بن یاخته های رویان در یک حرکت خداپسندانه با هزینه خود، خون بند ناف اهدایی هموطنان را ذخیره و بدون دریافت هزینه در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

پژوهشگر گروه خون ساز و سرطان پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در زمان ذخیره سازی خون بند ناف فقط سلول های تک هسته‌ای سلول‌های بنیادی ذخیره می‌شود بیان کرد: نمونه جمع‌آوری شده باید در عرض 48 ساعت به بانک خون برسد تا نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام شود.

محمد با بیان اینکه تک فرزندی دایره استفاده از بانک سلول‌های بنیادی را محدود می کند افزود: اگر پیوند از نمونه خود فرد انجام گیرد موفقیت آن بعد از 100 روز و اگر از نمونه خون اعضای خانواده باشد بعد از 180 روز مشخص می شود. در این پیوند میزان پس زنی در مقایسه با سایر پیوندها فقط 10 درصد است به همین خاطر گزینه مناسبی می تواند در درمان بیماری‌ها باشد.

انتهای پیام/ح

ذخیره بیش از 90 هزار نمونه خون بند ناف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار